Projecte Bosc i Sostenibilitat

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat en el projecte Bosc i Sostenibilitat, projecte que pretén donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb el bosc.
Forma part d’una tesi doctoral en curs, en l’àmbit dels Recursos Naturals i Medi Ambient del Departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la Universitat Politècnica de Catalunya.
En primer lloc s’han realitzat unes activitats de conscienciació sobre els ODS en anglès, per tal de donar continuïtat al programa GEP. Cada alumne/a ha treballat un objectiu diferent, elaborant una infografia. Tot seguit, ha presentat el seu objectiu als companys, de manera que tothom ha pogut entendre en què consisteixen els altres objectius i quines fites pretenen assolir.
Seguidament, s’han treballat quatre blocs, a través d’uns manuals orientatius, com són:
• Qualitat de l’aire
• Qualitat de l’aigua
• Arbrat
• Gestió forestal
Amb les activitats plantejades als quatre manuals, s’ha calculat, entre altres, les petjades de carboni i hídrica.
S’ha complementat amb la sortida a Salgar, on s’ha fet una recerca de líquens per a determinar la qualitat de l’aire i, a més, s’han analitzat paràmetres fisicoquímics d’una mostra d’aigua del riu per tal de comprovar l’estat de l’aigua. També s’ha observat el bosc de ribera per tal de determinar l’índex de qualitat del bosc de ribera (QBR). S’ha aprofitat també per observar la flora de la zona.

Podeu veure el treball realitzat en el següent enllaç:

Projecte Bosc i Sostenibilitat