Premis Camí

Amb motiu de la celebració de Sant Jordi, i després d’una aturada de dos cursos per la pandèmia causada per la covid-19, han tornat els Premis Camí al nostre institut.

Com molts ja sabeu, es tracta d’un certamen literari i artístic que busca promoure i reconèixer el talent entre els nois i noies, així com esdevenir un motiu de trobada i participació de tots.

Enguany hem arribat a la vuitena edició dels Premis Camí i per reprendre’ls, la comissió d’activitats del nostre centre va proposar el tema “L’entorn: llocs pròxims, persones properes”, posant en valor allò que ens és més conegut i que ha estat la inspiració per a les diverses creacions amb què l’alumnat hi ha participat.

Els premis, que s’estructuren al voltant de tres categories (1r i 2n d’ESO; 3r i 4t d’ESO; Batxillerat i Cicle Formatiu) són els següents:

• Narrativa en Llengua Catalana.
    • Poesia en Llengua Catalana.
    • Caligrama en Llengua Castellana.
    • English Awards.
    • Fotografia.

Els primers premis de cada categoria van rebre un premi Camí, l’escultura que, si bé manté la seva coneguda figura inalterable, cada any és redissenyat per l’alumnat de 4t d’ESO des de la matèria d’Educació Visual i Plàstica.

En l’edició d’enguany vam poder comptar amb la participació de n’Enric Khan, exalumne dels Planells, presentant la seva novel·la “Dos flores son más fuertes si juntas pasan sed”. L’Enric va animar als nois i noies a perseguir els seus somnis i a treballar decidits per a aconseguir-los.

El lliurament de Premis va estar molt ben conduït per alumnat de 1r de Batxillerat, encarregat de portar el fil conductor de l’acte i de presentar les actuacions musicals que van acompanyar l’acte.

La Maria Baró, alumna de 2n de Batxillerat, va cantar i interpretar amb la guitarra una cançó pròpia, “Torna a casa“, mentre que l’Aina Cairó i la Laia Farré van interpretar “Imagine” amb la flauta travessera.

Totes aquestes col·laboracions de luxe van fer que el lliurament dels Premis Camí tornés a lluir, deixant veure somriures, admiració i bon ambient entre tots els assistents.

L’acte va finalitzar amb els agraïments escrits en un bonic text a càrrec de l’Esther Pereta.

La Carme Pascual ha elaborat una revista digital en què es fa un recull de les diverses creacions premiades, així com de l’agraïment final. Us convidem a fullejar-la i gaudir dels continguts premiats.