L’AULA D’ACOLLIDA

Aquesta aula pretén ser un recurs d’acollida i acompanyament per als alumnes que han arribat a Catalunya recentment. La seva finalitat és donar la benvinguda i ajudar aquest alumnat, no només en l’aprenentatge de la llengua catalana, sinó també en la inclusió i en l’adaptació d’aquests al nou centre i al nou entorn.

Des del passat mes de gener, a l’INS Els Planells, disposem d’Aula d’Acollida. Aquesta té assignades una tutora i una educadora. La seva organització horària és flexible i pretén adaptar-se a les necessitats lingüístiques i emocionals de l’alumnat que hi assisteix, així com de les noves incorporacions que es produeixen al llarg del curs. Igualment, aquesta promou una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Per tant, ha de proporcionar a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, sense perdre el contacte amb la resta de grup classe al qual està adscrit.

Des del gener fins al juny del 2019, s’han atès a la nostra Aula d’Acollida 10 alumnes de diferents països: Marroc, Moldàvia, Brasil i Senegal. Ells i elles es descriuen així:

“Tots i totes tenim gustos i objectius diferents, però, sobretot, tenim talent! El Mateus, del Brasil, dibuixa molt bé. Al Zaid, li encanta la fotografia i és molt bo jugant a bàsquet. L’Adbo és un apassionat de la moda. El M’Bark és molt bromista i l’Abdeslam té un cor molt gran! L’Abdodaulaye és el més petit de tots, sempre riu i és molt divertit! Tenim dues germanes: la Julhia i la Nicole, unes apassionades de la lectura i de les sèries. La Victòria, de Moldàvia, té un gran talent per a la fotografia, per a la cuina i per conduir motos! I, finalment, amb un gran sentit de l’humor, la nostra última incorporació: la Kamylle!”.

Mitjançant aquesta publicació, us volem donar a conèixer les activitats que hem realitzat, al llarg d’aquests mesos, a l’Aula d’Acollida. L’any que ve més i millor!

Moltes gràcies a tots i totes i bones vacances!

Mireia Cinca