Joves Talents Científics al sector Agroalimentari i forestal

Departament  d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya.

El programa pretén impulsar les vocacions científiques i tecnològiques agroalimentàries entre els joves lleidatans, especialment a les escoles agràries.
És un projecte pilot que es duu a terme a cinc instituts de les comarques de La Noguera, Pallars-Jussà i Pallars-Sobirà.

Inclou un taller pràctic amb deducció de conceptes teòrics, a més d’una visita posterior al centre de recerca de procedència dels investigadors.

També un membre de l’Escola Agrària d’Alfarràs va explicar la tipologia de projectes que duen a terme i la seva col·laboració amb centres de recerca com l’IRTA.

El taller Tractament de l’aigua usada en activitats agrícoles, impartit pels investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) Wilmar Osorio i Erica Briones, ha permès al nostre alumnat aplicar el mètode científic en mostres d’aigua recollides prèviament en diferents punts de la zona. A partir de la demostració pràctica han deduït conceptes teòrics i han comprovat si els coagulants naturals que havien preparat eren eficients per la mostra d’aigua recollida.

Ha estat una experiència molt motivadora i gratificant!!