Galway 2022 : All I want for Christmas is … to go back to Ireland

El curs 22-23 l’alumnat de 2n, 3r i 4t de l’ESO han pogut tornar a gaudir de la gran experiència vital que representa viatjar a un altre país amb els companys i les companyes de classe, conviure amb famílies estrangeres durant 8 dies, comunicar-se en llengua anglesa, descobrir indrets sorprenents, fer innumerables activitats i divertir-se aprenent.

Aquesta ha estat la 4a edició de la immersió lingüística a Irlanda promoguda per l’Institut els Planells i ha tingut una acceptació fantàstica per part de les famílies que s’ha traduït en un èxit de participació. Inicialment els 75 alumnes apuntats van desbordar les previsions i les possibilitats d’acollida per part de les famílies de Galway i es va haver de partir el grup i organitzar dos viatges. El primer, amb un total de 48 alumnes de 3r i 4t d’ESO, que han realitzat l’estada del 26 de novembre al 3 de desembre, i el segon, amb 26 alumnes de 2n d’ESO, que han viatjat del 10 al 17 de desembre.

Durant els vuit dies que els nois i noies han estat a Galway s’han allotjat amb famílies irlandeses i han pogut conèixer les diferències culturals de primera mà. També han assistit a classes d’anglès a l’Atlantic School of Languages on professorat nadiu els ha animat a participar en activitats comunicatives per potenciar les seves habilitats lingüístiques i millorar el seu nivell d’anglès. I a les tardes, ha estat el moment de gaudir de les nombroses activitats que s’han organitzat per conèixer la ciutat, la seva història i els espectaculars paisatges de la zona. Una visita guiada, una escape room, el museu de Galway, cinema en anglès, la bolera, el mercat de Nadal i una gimcana són només alguns exemples de les engrescadores activitats que l’alumnat ha pogut realitzar.

Entre les moltes experiències que han viscut, segur que recordaran els meravellosos paisatges irlandesos dels Cliffs of Moher, el fred dels hiverns atlàntics i el fantàstic ambient nadalenc del Christmas Market amb banda sonora de la Maria Carey: All I Want For Christmas Is You.

Ha estat una experiència molt enriquidora tant per a l’alumnat, que ha après a desenvolupar-se sol en situacions noves, lluny de l’escalf de la seva família, com per al professorat, que hem tingut l’oportunitat de conèixer els fantàstics nois i noies de l’Institut des d’una altra perspectiva.

Ha estat una vivència que tots i totes recordarem per sempre, que ens ha ajudat a créixer i a ser millors persones i que continua creant vincles entre la comunitat dels Planells.

Us deixem un recull d’imatges de la immersió de 3r i 4t d’ESO i de la de 2n d’ESO. Al compte d’Instagram @elsplanells trobareu més imatges i vídeos que us ajudaran a entendre per què la immersió a Galway is more than special!