Galway 2019

Entre els dies 29 de novembre i 6 de desembre, un nombrós grup d’alumnat i professorat va viatjar fins a Irlanda per a fer una estada lingüística a la ciutat de Galway (mapa)

Com molts sabeu, l’estada d’immersió lingüística és una de les activitats que promou el nostre institut des del projecte GEP. Podeu fer un seguiment de les activitats que es realitzen des d’aquest projecte en les nostres xarxes socials o en el corresponent enllaç en la nostra web.

L’estada d’immersió lingüística enguany ha arribat ja a la seva tercera edició. Es tracta d’una activitat bianual que, actualment, es proposa únicament als cursos de 2n, 3r i 4t d’ESO.

En l’edició d’aquest curs, i com a novetat en relació a les dues anteriors estades realitzades, l’estada ha tingut dos components diferenciats. Per una banda, s’ha mantingut les classes per aprendre l’anglès i l’estada amb famílies irlandeses com ja es venia fent, i, per altra banda, s’ha completat l’activitat amb una activitat de coneixença amb l’escola Colaiste Na Coiribe.

En la corresponent publicació en la seva web podreu veure algunes imatges de la trobada que es va dur a terme en el seu centre.

En els vuit dies que els nois i noies van estar a Galway van tenir l’oportunitat de conèixer llocs i persones, comunicar-se en anglès, conviure amb una família, compartir experiències amb companys i professorat, fer front a situacions noves, adaptar-se a un entorn que no els és propi, i desenvolupar moltes habilitats i competències en què, sovint, no els és necessari esforçar-s’hi.

Entre les moltes experiències que van viure, segur que recordaran amb facilitat els meravellosos paisatges irlandesos dels Cliffs of Moher i el Dunguaire Castle; els nous amics de l’escola Colaiste Na Coiribe; les aventures i desventures de viure en famílies i l’adaptació al seu estil de menjar; les classes en grups interedats a l’escola Atlantic; els esforços de coordinació motriu en el taller de danses irlandeses; així com el neguit que s’experimenta quan, estant lluny de casa, saps que algú dels teus no està al 100% de salut.

Van ser dies intensos, però també molt divertits, i que, sense cap dubte van ser un esglaó més en el procés d’aprendre a créixer i a viure.

Com us dèiem en les nostres xarxes socials, viure cuidant-nos els uns als altres, sempre somrient, ja forma part del #planellsstyle.

Us deixem un enllaç a l’àlbum de fotos que resumeix el que ha estat l’activitat Galway 2019.