Els petits canvis són poderosos – projecte reciclatge

Des del Centre ens preocupa com podem cuidar del medi ambient en el nostre dia a dia i disminuir la nostra petjada ecològica. Reciclar i reduir  és una manera de fomentar en la comunitat educativa que les nostres accions repercuteixen sobre la nostra qualitat de vida.

La clau d’aquesta proposta es centra en la repercussió que tenen hàbits quotidians, com la separació correcta dels residus que generem,  sobre el medi ambient i, per extensió,  a la nostra qualitat de vida i la nostra salut.

Per això, i atenent als ODS, des del centre iniciem el projecte  els Planells RECICLA, un projecte de centre  on  participa tota la comunitat educativa amb l’objectiu de promoure hàbits de reciclatge   i fomentar la disminució de consum de plàstic i paper entre d’altres.

L’alumnat de 4 ESO de l’Institut el Planells lidera el projecte dissenyant i realitzant un seguit d’activitats per tal de desenvolupar-lo i integrar-lo en la vida del centre.

Inicialment l’alumnat ha realitzat un anàlisi de la situació del centre respecte els hàbits de reciclatge i ha dut a terme una sortida a la deixalleria i l’abocador de la Noguera per tal de poder analitzar i valorar la importància del reciclatge i determinar les accions que es duran a terme dins el projecte durant el curs 22-23.

• Disseny i instal·lació de les illes del reciclatge (punts de recollida selectiva).
    • A cada aula: un contenidor per al paper, un de plàstics i un de rebuig.
    • Al pati i la sala de professors  també disposaran d’un contenidor d’orgànica
    • A consergeria els mateixos contenidors que les aules i un de piles.
  • Disseny i  elaboració d’una campanya publicitària amb l’objectiu de fomentar els hàbits de reciclatge en tota la comunitat educativa.
  • Divulgació del projecte a través de la campanya publicitària per tota la comunitat educativa.
  • Participació en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus  juntament amb la col·laboració Consell Comarcal de la Noguera.

Aquest any centrem els esforços en el tèxtil, treballem plegats per un planeta residus zero!

• Cada setmana l’alumnat de 4rt s’encarrega de la recollida selectiva per tal de poder revisar i valorar si el reciclatge està ben fet.
  • Intervencions artístiques/reciclatge
  • Altres activitats  programades dins el projecte:
    • Recollir  setmanal de les deixalles del pati ( cada setmana ho realitzarà un grup de tutoria).
    • Xerrades de sensibilització
    • Participació programa Apilo XII
    • Seguir participant a Let’s Clean Europe ( Alumnat 1 ESO)
    • Realitzar alguna activitat el 17 de Maig, dia mundial del reciclatge