Eleccions al Consell Escolar

Avui, 30 d’octubre, comença el procés electoral per l’elecció dels nous membres del Consell Escolar.

QUÈ ÉS EL CONSELL ESCOLAR?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. La seva funció principal és debatre i aprovar tots aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre, com ara el projecte educatiu, la programació general o la memòria econòmica, entre d’altres.

PER A QUÈ SÓN LES ELECCIONS?

A través d’aquestes eleccions, que se celebren cada dos anys, es renova una part dels representants del professorat, dels pares i mares o tutors de l’alumnat, de l’alumnat, del personal d’administració i del personal d’atenció educativa.

PUC PRESENTAR-M’HI?

Per tal de participar en les eleccions heu d’aparèixer al cens electoral que estarà publicat al hall de l’Institut els Planells.

COM PUC PRESENTAR LA MEVA CANDIDATURA?

Les candidatures s’han de presentar abans del 15 de novembre, per escrit i dirigides al director del centre.

Encara que formeu part de diferents censos (famílies, professorat, PAS, PAE), només us podeu presentar per un dels sectors.

Si el nombre de persones candidates d’un determinat sector és inferior al nombre de llocs a cobrir, totes les persones membres del sector corresponent són elegibles.

QUANTES VACANTS HI HA DE CADA SECTOR?

COMPOSICIÓ VACANTS
EQUIP DIRECTIU Director

Cap d’Estudis

Secretària (amb veu i sense vot)

PROFESSORS/ES 6 3
PARES/MARES/TUTORS-ES LEGALS

AFA

ALUMNES 3 1
PAS/PAE 1 1
AJUNTAMENT 1 1
NOMBRE TOTAL DE MEMBRES 18 8

CALENDARI:

DATA PROCÉS ELECTORAL
Dilluns 30 d’octubre *Inici del procés electoral.

*Convocatòria d’eleccions al Consell

*Publicació dels censos electorals provisionals corresponents a cadascun   dels sectors de la comunitat educativa.

*Publicació de vacants, forma i termini de presentació de candidatures.

Dijous 2 de novembre *Inici del termini per presentar reclamacions als censos electorals.

*Sol·licitud a l’Ajuntament i a l’AFA de la designació del seu representant

Dilluns 6 de novembre(a les 14 hores, al despatx de direcció) *darrer dia de presentació de reclamacions als censos electorals.

*Sorteig, en sessió pública, dels pares/mares/tutors-es legals i alumnes que formaran part de les Meses electorals respectives i convocatòria  per a constituir  les Meses Electorals.

Dilluns 13 de novembre *Ultim dia per a la constitució de les Meses Electorals.

*Resolució de les reclamacions presentades als censos electorals.

*Aprovació i publicació dels censos electorals definitius.

Dimarts 14 de novembre *Data límit de presentació de candidatures dels diferents sectors al President/a de cada Mesa Electoral, fins a les 13:30 hores.
Dimecres 15 de novembre *Publicació de les candidatures presentades per part de cada una de les Meses Electorals.

Dijous 16 de novembre

Últim dia per a la presentació de sol·licituds per actuar de supervisor/a del sector de pares o mares i d’alumnat.
Del dilluns 20 de novembre al dijous 23 de novembre, eleccions de cada sector de la comunitat educativa. Eleccions dels diferents sectors:

* Dilluns  20 de novembre, sector pares/mares/tutors-es legals d’alumnes: Lloc de la votació: despatx de direcció de l’Institut. Horari: de les 19:00 h. a les 21:30 h. del vespre.

* Dimarts  21 de novembre, sector PAS/PAE:

Lloc de la votació: despatx de direcció.

Horari: PAS/PAE de les 11:40 a les 11:50.

* Dijous 23 de novembre, sector alumnes:

Lloc de la votació: biblioteca. Horari: de les 9:00  fins a les 13:30 del matí.

* Dijous 23 de novembre, sector professorat:

Lloc de la votació: biblioteca. Horari de 14:15 a 15:15 del matí.

Divendres  24 de novembre *Data límit per rebre el nom del/de la representant de l’Ajuntament i del pare o de la mare o tutor-a legal designat/da per l’AFA.
Divendres 15  de desembre *Últim dia per informar de les dades de participació a través de l’aplicació informàtica.

*Convocatòria dels membres del nou Consell Escolar.

Dimarts 19 de desembre *Constitució del nou Consell Escolar del Centre.
Dimecres 20 de desembre Últim dia per informar la constitució del Consell escolar a l’aplicació RECE.
Responsable: Director i President/a de cada mesa electoral.