Dia Internacional de les Dones a l’aula de Química

Qui va inventar el bany maria?

En motiu del Dia Internacional de les Dones, l’alumnat de l’optativa de Químcia de 1r de Batxillerat ha treballat la figura de Maria la Jueva, científica que va viure entre els segles I i III d.C. a Alexandria.

El treball ha estat excusa per reflexionar sobre la visibilitat de les dones científiques i el tractament que la història ha fet d’elles. Es dona la casualitat que l’optativa d’enguany és cursada íntegrament per alumnes noies i que la professora és la Berta Obon. Aquest grup de científiques de primer de Batxillerat ha estudiat les aportacions que va fer Maria La Jueva per reconèixer el mèrit dels seus estudis.