Art, cultura i sostenibilitat als Premis Camí 2023

Pels voltants de Sant Jordi,  a l’institut es respira un ambient especial. La nostra particular manera de celebrar la diada  és amb els Premis Camí, el certamen literari organitzat pels departaments de lletres: català, castellà i anglès.  El 23 d’abril, o el dia més pròxim possible, se’n fa l’entrega en la gala  dels Premis Camí. Aquests ja són un element  característic del centre i una activitat que reivindica la cultura i l’art en moltes vessants : literària en primer lloc, però també plàstica, musical, teatral  i que l’alumnat viu amb alegria curs rere curs, sent-ne els protagonistes.

El certamen cada any està dedicat a un tema, sobre el qual també gira la gala de l’entrega de premis. Enguany el títol que havia d’inspirar els alumnes era “La Terra a les nostres mans”, buscava una reflexió sobre el respecte a la natura, el perill que suposen la crisi climàtica, la contaminació… i la importància de les nostres accions, per petites que siguin.

L’alumnat va demostrar molts dots artístics i molta sensibilitat tant en les fotografies i escrits (narracions, poemes o cal·ligrames) que van presentar a concurs,  com en les actuacions de la gala, les musicals i la posada en escena d’un muntatge en el qual es representaven accions teatrals i lectures de poemes, tot relacionat amb la necessitat de tractar bé el món en què vivim. Una combinació de clares explicacions sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible amb un reconeixement emotiu i poètic de la importància i la bellesa de la natura, que, a més de científics i pagesos, també han reconegut artistes de totes les disciplines. Actrius i actors van representar periodistes-narradors i personatges onírics que guardaven elements essencials de la natura i els vetllaven com si de tresors es tractés.

Cada any, a més, els alumnes de plàstica s’encarreguen d’elaborar el guardó que s’entrega als guanyadors. Representa un camí, el que seguim tots i del qual es recorre un bon tram a l’institut, però cada curs està pensat i decorat especialment segons el tema.  Fet que també suposa un al·licient pels nois i noies que esperen rebre’l.  Aquest any, peces de les entranyes d’ordinadors vells, espatllats i en desús s’han reciclat i  convertit en objectes artístics.

Felicitats a tot l’alumnat: als que han obtingut algun premi del certamen literari, als que han fet possible la gala , cantant, tocant algun instrument, presentant o representant algun paper. Als que han confeccionat el guardó. Però sobretot, felicitats a tot l’alumnat per participar, demostrar la seva implicació i per la seva capacitat de reflexió.

Seguim en el camí , formant ciutadans creatius, sensibles, lliures i crítics.