8 de març, dia internacional de les dones

Avui celebrem el dia internacional de les dones amb dues iniciatives promogudes per professorat i alumnat del centre.

Per una banda la Rosa Roca i la Teresa Vilanova amb la col·laboració de l’alumnat i del professorat han preparat una senzilla intervenció, que implica tot el centre, per conscienciar sobre la importància de la igualtat: Durant les dues primeres hores s’ha donat un llaç lila a tot l’alumnat i un post-it per a que , en uns minuts, cadascun hi escrigui,   amb una frase , paraula…, què podem fer per aconseguir la igualtat. Al pati, un alumne i dues alumnes de 2n d’ESO han llegit un breu manifest i tot l’alumnat ha enganxat el seu post-it al panell lila que s’ha preparat per a aquesta finalitat.

Per altra banda, la Montse Miralles amb l’alumnat d’ESO i Batxillerat ha participat en la proposta de col·laboració feta des de La Nou Coworking d’Artesa de Segre per reivindicar de manera conjunta els drets de les dones. Inspirats en la lona dissenyada per la Núria Aranés, que cada 8 de Març es penja a La Nou, l’alumnat ha creat una instal·lació pintant un camí de dones de colors diferents i integradors a la vegada. El camí parteix de l’institut i acaba a La Nou on l’alumnat de 2n de Batxillerat de l’optativa d’història de l’art ha fet una performance amb les obres creades.

Felicitats per les iniciatives i continuem reivindicant els drets de les dones!