“1 segon, 24 fotogrames: Procés de creació d’un curt animat”, treball de recerca doblement guardonat

L’alumna de 2n de batxillerat Núria Regué Sorribes ha estat doblement guardonada pel seu treball de recerca 1 segon, 24 fotogrames: Procés de creació d’un curt animat, tutoritzat per Montse Miralles, Jordi Trilla i Carme Pascual.

D’una banda, el dia 21 de juny va obtenir un Accèssit Eumo_DC, en l’àmbit d’Arts, en l’acte de lliurament de Premis UVic als millors treballs de Recerca d’Estudiants de Batxillerat, que va tenir lloc a l’Aula Magna de la UVic en la seva 25a edició. En total es van premiar 34 treballs de 36 alumnes, d’entre 150 treballs presentats.

D’altra banda, avui mateix el seu treball ha estat guardonat amb un 3r Premi en la categoria d’Arts en la 19a edició dels Premis Argó 2022 que atorga la Universitat Autònoma de Barcelona a treballs de recerca de batxillerat. L’acte ha tingut lloc a la sala d’actes de l’edifici del Rectorat al Campus de la UAB a Bellaterra.

El treball combina art i tecnologia i se centra sobretot en la realització del curt animat “Mons paral·lels”, on tot té una finalitat i una doble intenció: el que sembla tota una colla de joguines, és en realitat el món interior d’una caseta de nines. En sortir de la caseta, és un nen qui juga amb les joguines. Hauria de ser natural que els nens també juguessin a nines, segons comenta la Núria.

Val a dir que la idea va sorgir de la Mostra de curts Animac de Lleida.

Per a realitzar el curt va aprendre a utilitzar Blender de forma autodidacta.

Enhorabona!!