3r d’ESO anem al MNACTEC i al Parlament

Dos departaments amb un currículum, a priori molt diferent, Tecnologia i Ciències Socials s’han unit per a esborrar aquesta falsa creença.

La unió fa la força i, per això, el dia 11 d’abril vam visitar el MNACTEC ( Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya) i el Parlament.

A la capital del Vallès Occidental, cor de la Revolució Industrial de Catalunya, hi trobem la seu central d’aquest magnífic museu situat a la Rambla d’Egara, on hi havia hagut el vapor Aymerich, Amat i Jover.

Només l’edifici ja val la pena de veure ja que és considerat un dels exemples més significatius de l’arquitectura industrial modernista de Catalunya. A l’interior i de la mà de dos guies, vam fer un recorregut per la Ciència i la Història en majúscules.

Vam vincular les dues disciplines a través del fil conductor de la Revolució Industrial. D’una banda, vam conèixer el funcionament de la màquina de vapor, les fonts d’energia i el funcionament de les màquines de la fàbrica. I, d’altra banda, l’organització del treball i les classes socials que hi van associades.

El recorregut ens va portar des de l’arribada del carbó a les carboneres per fer funcionar les màquines fins a la venda de les teles.

Un cop acabada la visita i després de fer un petit descans, vam baixar fins a Barcelona, més concretament al parc de la Ciutadella per visitar el Parlament de Catalunya. Després de treballar a l’aula l’organització política de Catalunya a través de la creació de partits polítics i l’exposició de les seves idees i objectius, la cirereta d’aquesta unitat la vam posar amb la visita a una de les institucions polítiques més importants del país.

El Parlament significa diàleg, història de Catalunya i valors que transmetem a l’alumnat.

Gràcies a l’alumnat per participar-hi, a les famílies per recolzar-nos i al professorat que ho ha organitzat i ens ha acompanyat!

Fins a la propera!!!