LET’S CLEAN EUROPE A ARTESA DE SEGRE

Let’s Clean Europe és una acció comuna a tot Europa que té per objectiu conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura, i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als espais naturals.

El passat divendres dia 6 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO de l’INS Els Planells, va participar en aquesta campanya i van poder experimentar i protagonitzar accions de neteja de dos espais naturals propers, mantenint un compromís cívic, prenent consciència de la quantitat de residus que es llencen a la natura de manera incontrolada i posant en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Prèviament a l’acció, vam treballar els tipus de residus i la problemàtica mediambiental que provoquen. Tot seguit ens vam dividir en dos grups d’alumnes per anar a fer la recollida de residus al medi natural: el primer grup es va dirigir a l’àrea recreativa de La Palanca, i el segon va concentrar els seus esforços a l’àrea dels dipòsits del Castellot.

Després de tres hores de recollida de residus, vam classificar-los segons tipologia: vidre, paper, plàstics, burilles i altres, i vam pesar cada fracció.

Posteriorment, amb aquestes dades, vam treballar amb el full de càlcul i cada alumne va poder realitzar el seu diagrama de sectors, per visualitzar de manera gràfica les proporcions de cada tipus de residu.

Després de dur a terme aquesta iniciativa, l’alumnat ha adquirit coneixements científics, cívics i socials relacionats amb el medi ambient, s’han familiaritzat amb la problemàtica de l’abocament il·legal de residus al medi, han participat en una experiència on han estat els protagonistes i han estat conscients de les conseqüències dels residus incontrolats sobre el medi ambient.

Des del punt de vista ambiental el millor residu és aquell que no es genera, cal prendre consciència de la nostra forma de consum i producció.

Si voleu saber-ne una mica més, us convidem a visualitzar aquest vídeo que ens parla dels deu residus més comuns a Catalunya