Setmana Europea de Prevenció de Residus

La Comissió Projecte Natura, ha incentivat la participació del centre en la Setmana Europea de la prevenció de Residus amb la intenció de crear consciència social sobre la necessitat de viure en un món sostenible, a partir de reduir residus i canviar el comportament quotidià. En aquest cas s’ha preparat una sèrie d’activitats,primerament de conscienciació i després de creació per tal de difondre la necessitat d’aconseguir aquest canvi per ajudar al planeta en la realitat de les RRR i reduir les emissions de carboni que tant afecten i contaminen el món. Les activitats preparades per la comissió han estat diferenciades en dos blocs. Per una banda,l’alumnat de 1r i 2n han creat logotips on els millors se’ls ha fet en gran format i, per l’altra, 3r i 4t, han dissenyat unes falques.

Per tal de conscienciar-nos sobre la quantitat de residus que produïm s’han recollit, classificat i analitzat els residus que generem a l’hora del pati i el què trobem a les aules i ens hem reptat a reduir-los. Aquests són els resultats.

COMPARATIVA ENTRE ELS RESIDUS DEL PATI:

Categoria residu Quantitat (grams) 1a setmana Quantitat (grams)   REPTE
ORGÀNICA

7.750g

6.450g

PAPER ALUMINI

2.200g

2.450g

TETRABRIKS

2.300g

2.000g

PLÀSTICS

850g

1.750g

PAPER

1.550g

900g

METALL (Llaunes)

150g

50g

QUANTIFICACIÓ CONTENIDORS ENVASOS I PAPER AULES:

RESIDU Quantitat (g) 1a SETMANA Quantitat (g) 2a SETMANA
PAPER

4.650

4.350

ENVASOS

5.500

2.350

Com veieu, el repte minimitzador està aconseguit en la major part de les fraccions analitzades!!!!!

L’alumnat de quart d’ESO, aprofitant les instal·lacions de Ràdio INSÈgara, ha enregistrat falques publicitàries que han estat emeses pel fil musical de l’institut. Aquí en teniu una mostra:

Albert i Marc

Ana i Lucía