Preinscripció i matrícula

INFORMACIÓ CORRESPONENT PREINSCRIPCIÓ CURS 2024-25

TOTA LA INFORMACIÓ SOBRE PREINSCRIPIONS AL WEB:  https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/
Per poder demanar cita prèvia presencial a secretaria per l’assistència en preinscripció:    Formulari per demanar cita prèvia
Si escanegeu aquest codi QR anireu directament al formulari per poder demanar cita prèvia presencial a secretaria per l’assistència en preinscripció:
SUPORT  i AJUT des de l’institut:
Des del centre habilitarem un espai amb ordinadors, espai per escanejar documents i suport personalitzat per fer les gestions.
Secretaria: secretaria@institutegara.cat o trucar 93 7361670

PUBLICACIÓ OFERTA INICIAL PLACES ESO curs 24-25 (05/03/24)

– OFERTA DE PLACES PER A 1r D’ESO 24-25: 120

– OFERTA DE PLACES PER A 2n, 3r i 4t d’ESO: NO HI HA PLACES DISPONIBLES.

Informació general

Dates:

Enllaç: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/

• Totes les sol·licituds són en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper (tot i així, si alguna família té un problema particular que vingui a l’institut o truqui i busquem una solució)
  • No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
  • Hi ha dos tipus de sol·licitud:
    •  Electrònica: cal identificació digital
    •  Suport informàtic: sense identificació digital

Sol·licitud electrònica

Mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, se’n pot generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil. Us expliquem com fer-ho:

Requisits:

• Ser major de 16 anys.
  • Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc. identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària.
  • Disposar d’adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte.
  • Disposar de targeta sanitària per a la identificació.

Instruccions:

1. Accedir a l’adreça https://idcatmobil.seu.cat/ i seguir les instruccions per donar-se d’alta.
  2. Per utilitzar l’idCat Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil al web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit (en aquest cas, la sol·licitud de preinscripció). Tot seguit, es rep un missatge al telèfon, que conté una clau per validar el tràmit.

Una vegada identificats, cal entrar el número d’identificació de l’alumne/a a RALC que proporcionarà l’escola on està matriculat/da per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud. En la majoria dels casos, no caldrà fer res més, ni adjuntar cap tipus de documentació, ja que s’haurà fet l’intercanvi de dades amb totes les administracions implicades.

Sol·licitud en suport informàtic

Instruccions:

1. Identificar l’alumne/a amb el seu número d’identificació d’alumne/a i omplir el formulari. Quan s’enviï, es farà intercanvi de dades amb les administracions implicades.
  2. Adjuntar escanejada o fotografiada la documentació d’identificació i filiació (DNI, llibre de família, etc.), juntament amb la que s’al·legui a efectes de barems i que no s’hagi pogut validar.

En cas de dubte

En cas de dubte a l’hora d’omplir la sol·licitud, us podeu posar en contacte amb la secretaria del centre per correu electrònic (secretaria@institutegara.cat) o per telèfon (93 736 16 70).

Horari d’atenció al públic: de dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 h.

També podeu consultar la pàgina web preinscripcio.gencat.cat o escoltar els podcasts de la preinscripció a Introducció a la preinscripció.

Informacions i/o recomanacions

• Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa sol·licitud.
  • El codi del centre és el 08024777; es necessita per indicar a quin centre vol fer-se la preinscripció.
  • Demanar al centre actual el número d’identificació de l’alumne/a a RALC per poder lligar la sol·licitud a l’expedient acadèmic i personal.
  • La persona sol·licitant SEMPRE és l’alumne/a, malgrat la identificació sigui amb un certificat digital d’un dels progenitors o tutors.
  • Cenyir-se al calendari establert. Lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini fa perdre tots els drets d’adscripció, i això comporta el risc de quedar-se sense plaça al centre.
  • A l’inici de la presentació de sol·licituds, trobareu una pantalla sobre protecció de dades. És important marcar el “xec” del padró perquè es puguin recuperar les dades de residència per a la puntuació de proximitat. Si, per error, no es marca, caldrà presentar el volant de convivència. Igualment, si es vol al·legar la discapacitat, també cal marcar el “xec”.

Criteris de baremació

• Criteris específics: adscripció al centre. Té preferència l’alumnat que procedeix de les escoles de primària adscrites a l’Institut Ègara: Cesc Aldea, Pilarín Bayés i Josep Ventallò. Per al·legar el criteri específic no s’ha de presentar documentació.
  • Criteris prioritaris

Jornada de portes obertes de forma virtual

Visita Virtual

AFA. L’Associació de Famílies de l’Institut Egara compleix una funció molt important, activar la participació i ajudar en múltiples tasques en la vida del centre. BATXIBAC. Un programa per obtenir doble titulació de Batxillerat. Enllaç.
Cultura Audiovisual. Una aposta de l’institut per dotar als nostres alumnes d’eines de comprensió i expressió a partir de la imatge estàtica i en moviment, la ràdio i els mitjans de comunicació. Educació Física. Res millor com activar el cos per activar la ment.
Coral de l’Institut. Un projecte musical engrescador. Projecte Natura. És el compromís del centre amb la sensibilització de la societat i amb la cura de l’entorn natural.
Laboratori de Química. Teatre, un projecte transversal per a tots els nivells de l’ESO i Batxillerat.
Servei Comunitari. Un projecte que implica els nois i noies de tercer. Un dia a primer.