Què és la xarxa nodes?

Benvinguts a la XARXA NODES!

Què és la xarxa NODES?

La xarxa NODES és la xarxa social educativa de l’Institut Ègara. És un espai on conèixer-nos millor i compartir tot allò que ens sembli interessant i divertit.

Podeu entrar tots els alumnes de l’Institut, de totes maneres s’anirà completant l’accés i les possibilitats dels diferents recursos de xarxa a mida que es vagin formant els moderadors de cada node.

Com començo?

Primer de tot, personalitza el teu avatar. Per fer-ho, has de fer clic sobre el teu nom per carregar el teu espai personal. Dins del teu espai veuràs una pestanya on posa Perfil. Fes clic a Perfil i després a l’opció Canvia el teu avatar.

Selecció_358

Després t’has d’unir als nodes que vulguis. Alguns són públics (podràs entrar directament) i altres privats (hauràs d’esperar que el guardià del node t’accepti).

I ara només falta que ens expliquis el que vulguis! Però… on? A la xarxa trobaràs diferents llocs on pots enviar missatges i comentar els missatges dels altres.

El tetris de converses

El que pengis allà ho llegeix tot l’institut immediatament. És el lloc adequat per compartir tot el que et sembli interessant “en general”.

Allà, per exemple, pots penjar els teus primers missatges de presentació. Et donem algunes idees:

• Pots fer una salutació en un idioma exòtic d’un país llunyà (Namaste!)
  • Dir a quina classe estàs
  • Penjar una foto bonica que hagis fet
  • Compartir un relat, un poema o un dibuix teu o d’un altre (famós o no)
  • Defensar als gats o als gossos, l’etern dilema
  • Quin és el teu menjar preferit i el més odiat
  • Penjar alguna foto divertida d’algú saludant
  • Compartir coses xules i interessants que vagis trobant per internet

Nodes

Els nodes són grups on els membres del grup comparteixen un projecte o una afició. Hi ha dos tipus de nodes: públics i privats. Cada node té un mur de converses associat.

En els nodes públics hi pot entrar tothom directament i qualsevol (sigui membre o no) pot llegir el contingut dels missatges del mur.

nodes2

Per entrar en un node privat primer has de demanar-ho i després que t’ho accepti el guardià d’un node. Els missatges dins del grup són totalment privats, només els poden llegir els membres del grup.

Podeu demanar la creació de nodes públics i privats, poseu-vos en contacte amb el gestor del domini a jcabanes@institutegara.cat

Com a mínim hauries d’afegir-te al node de la teva classe. Per fer això has d’anar desplegant els diferents nodes Alumnes->ESO->ESO 1 o Alumnes->ESO->ESO 2 i després unir-te al node de la teva classe.

Els nodes Alumnes, ESO i ESO1 o ESO2 no accepten membres, només són nodes contenidors.

Els fòrums

Els murs són ideals per parlar de coses ràpides, que en principi no tinguin moltes respostes, però si voleu parlar molt d’un tema (que potser tindrà moltes respostes), és millor fer-ho en un fòrum, ja que la informació està més ordenada.

Privacitat i continguts inadequats

inadequat

El nodes privats són totalment privats. CAP professor/a o alumne/a pot llegir CAP missatge si no forma part del node. Tot i així, si algun usuari fa clic sobre el botó Inadequat, un usuari Kerberos rep l’avís i comprova si el missatge és correcte o inadequat. S’entén per comentari inadequat aquells missatges que puguin ofendre a un company/a o professor/a.