Mou-te per la igualtat – Premi del concurs de dibuix

Aquest 18 de desembre, dia internacional de les persones migrants, s’ha fet l’entrega de premis del concurs de dibuix Mou-te per la igualtat. En el premi hi participava l’alumnat dels quatre instituts de Terrassa que formen part del projecte d’Instituts Oberts (INS Ègara, INS Cavall Bernat, INS Aimerigues i INS Nicolau Copèrnic) i l’INS Jaume Cabré.

L’objectiu del concurs era trencar amb els estereotips que, massa sovint, trobem en els imaginaris culturals i socials que envolten el fet migratori. Desmentir la idea que només migren determinades persones, que els motius per fer-ho són sempre els mateixos, que la migració és unidireccional (sud-nord), que les persones que venen no tenen estudis o són incultes o que l’arribada de persones suposa un problema i no un repte i una oportunitat.

Es van presentar 128 obres gràcies a la feina que va fer el professorat de plàstica d’alguns instituts, com per exemple a l’Ègara, on amb alguns grups es va treballar a classe què volia dir migració i racisme i de quina manera, a través de l’art i la cultura, podíem subvertir i transformar els imaginaris.

El segon premi del concurs se’l va emportar l’alumna de l’Ègara Noa Muñoz Esteban. De la seva obra, el jurat va valorar ” la seva capacitat de síntesis així com d’expressar simbòlicament la complexitat, dificultats i bellesa de la migració”. El premi era un diploma i una targeta amb 20€ per comprar material gràfic i es va poder fer gràcies a la col·laboració de totes les AFA dels instituts participants.

Moltes felicitats a la guanyadora i a les persones participants en general. Seguim treballant per una Terrassa acollidora i lliure de violències!

Mireia Alberich