L’ESCRIPTOR ARTURO PADILLA FA UN TALLER A L’INSTITUT AMB ELS NOSTRES ALUMNES

La trobada amb Arturo Padilla, autor de No totes les estrelles brillen a la plataforma digital Fiction Express, va anar molt bé. Va fer-se dijous passat, 8 de febrer, a la biblioteca de l’institut. Va ser possible gràcies al programa Lletres a les aules de la Institució de les Lletres Catalanes.
A banda d’algunes imatges, volem fer-vos arribar l’enllaç a l’apartat de la web de l’escriptor en què parla d’aquesta trobada ( https://arturopadilladejuan.com/xerrada-a-legara/ ), així com alguns comentaris d’alumnes que hi van participar. Són aquests:
Què és el que t’ha semblat més interessant del que ha explicat Arturo Padilla sobre la seva tasca com a escriptor?
1.-Hi ha hagut dues coses que m’han semblat molt interessants, la primera que ens expliqués com és per a ell escriure llibres al Fiction Express, els temps i com ho viu ell; i la segona, el procés d’escriure un llibre i en què s’inspira per als personatges.
2.-El tema dels diners.
3.-El que m’ha semblat més interessant ha sigut com desenvolupa els personatges.
4.-Que s’inspiri en altres novel·les, pel·lícules o sèries per escriure els seus llibres. I que el seu primer llibre el va escriure amb 16 anys.
5.-El que m’ha semblat més interessant ha sigut el que li paguen per llibre publicat. I també que, quan no té idees, els seus amics i ell fan una pluja d’idees.
6.-Com va començar la seva passió per l’escriptura.
7.-El que m’ha semblat més interessant ha sigut com crea els personatges.
Quina de les preguntes que han fet els companys t’ha semblat més interessant?
1.-He de dir que he preguntat moltes coses i la que més m’ha agradat ha estat de les meves, ha sigut la de com va ser publicar el seu primer llibre.
2.-La de quan i com va començar a escriure.
3.-La pregunta que m’ha semblat més interessant ha sigut la de com va ser publicar el seu primer llibre tan jove.
4.-La de si no li passa que es posa nerviós quan un personatge es pot assemblar a un altre d’altres llocs.
5.-La pregunta sobre com funciona el Fiction Express, perquè és molt complicat tot el que s’ha de fer i que el llibre continuï depèn de la votació.
6.-La del percentatge que li arriba de la venda dels seus llibres.
Què t’ha cridat més l’atenció del que ha dit sobre No totes les estrelles brillen (o sobre alguna altra novel·la seva)?
1.-M’ha cridat l’atenció que es va inspirar en un capítol de la sèrie Black Mirror per escriure la novel·la No totes les estrelles brillen.
2.-M’ha cridat l’atenció com continua les històries.
3.-El tema de què tracta i els fets que succeeixen.
4.-El que m’ha cridat l’atenció és d’on havia tret les idees per escriure No totes les estrelles brillen, sobretot quan ha dit que la idea principal la va treure de la sèrie Black Mirror, ja que, quan el vaig començar a llegir, em va recordar molt ràpidament aquell capítol. També m’ha agradat escoltar la seva interpretació del final de Nadar o morir.
5.-La part que més difícil li va semblar d’escriure.
6.-Que estava inspirada en un episodi de Black Mirror.
Cal agrair aquestes aportacions a Roger Viladrosa, Mariona Moreno, Lucía Cuéllar i Alyson Pérez (3r) i a Lara Caler, David Sánchez i Meritxell Dolcet (4t).