Final de curs

Benvolgudes famílies,

El curs s’ha acabat oficialment. Ha estat un final de curs diferent, i en certa manera trist. La pandèmia ens ha pres la presencialitat al centre, el poder trobar-nos per aprendre, per compartir temps amb el professorat i amb els amics. Ens ha pres moltes coses i sabem que a moltes famílies els ha afectat també la salut, des d’aquí una forta abraçada per a totes i tots vosaltres.

Aquests dies passats hauríem viscut el nerviosisme del final, la inquietud per l’estrena de l’obra de teatre, les vivències de la recollida de premis que segur que hauríem guanyat en les diferents modalitats que l’institut participa, l’orgull de veure créixer i madurar els nostres alumnes, la festa de la música com a cloenda, les graduacions dels nostres alumnes de quart i segon de batxillerat, les persecucions dels alumnes amb alumnes pendents, cercant el profe i lliurant la feina a l’últim moment (bé, això virtualment també s’ha produït).

Recentment heu rebut les notes dels vostres fills i filles. Són un reflex del seu treball, dedicació i ganes d’aprendre. En alguns casos un reflex brillant, en altres no tant, però sempre cal recordar que no hi ha res escrit i que amb el dia a dia ens hem d’anar guanyant confiança en les nostres possibilitats, guanyant-los la confiança dels qui conviuen amb nosaltres i voler sempre anar una mica més lluny de fins on hàgim arribat.

El curs vinent es presenta incert. Des de l’administració educativa es preveu també un curs diferent. Cal assegurar mesures que intentin “controlar” el millor possible l’expansió del virus. Per tant els agrupaments d’alumnes, el nombre de professors que passaran per l’aula, les mesures de circulació pel centre, les mesures higièniques, marcaran el nou curs. Hores d’ara sabem que no hi haurà normalitat absoluta, es preveuen totes les classes presencials de primer a quart d’ESO amb grups d’alumnes estables, no es podran barrejar amb altres alumnes d’altres grups classe, i classes híbrides a batxillerat, un 50 % presencial i un 50 % telemàtic. Com us deia estem elaborant aquest pla que s’ha de presentar a la inspecció educativa per a valorar-lo conjuntament i aprovar-lo al Consell Escolar de l’institut el proper mes de setembre. Us anirem informant.

Amb el desig que tingueu un bon estiu, amb salut i amb un merescut descans pels nostres nois i noies, rebeu una forta abraçada.

Jaume Cabanes Cullerés