“One child, one teacher, one book and one pen can change the world”

Aquesta setmana encetem el projecte de foment de la lectura de 1r d’ESO, que porta per nom “One child, one teacher, one book and one pen can change the world”

aProjecte lecturaL’objectiu fonamental d’aquesta activitat és el de contribuir, conjuntament amb les altres que ja es fan des de les àrees de llengua o des de la pròpia biblioteca, a desenvolupar i consolidar l’hàbit lector en els alumnes. Es tracta de potenciar el gust per la lectura autònoma i silenciosa des de l’aula amb tot el professorat.

És una activitat interdisciplinària que creiem imprescindible perquè l’alumnat assoleixi el nivell adequat de competències bàsiques.

Un segon objectiu del projecte és potenciar en el lector l’hàbit de visitar la biblioteca del centre per utilitzar el servei de préstec.

L’alumnat tindrà a classe una maleta amb una trentena de llibres seleccionats amb cura perquè cada alumne en triï un (amb l’assessorament del tutor) per llegir durant l’hora de classe. Si l’alumne vol continuar la lectura a casa, podrà sol·licitar el llibre en préstec a la biblioteca del centre.

Aquesta activitat es portarà a terme durant una hora setmanal fins a final de curs. En breu els nois/es tindran l’horari de l’activitat. Durant aquesta hora, l’alumne que ho desitgi i amb el vist i plau del professor podrà fer una ressenya o comentari del llibre que ha llegit.