Estrenem “El Gabinet del Dr. Caligari”

Teatre 1

El passat dimecres dia 2 d’abril vam estrenar l’obra de teatre “El gabinet del Doctor Caligari”. El grup de teatre de l’institut, format per alumnes de diversos cursos de l’ESO, va fer la representació davant alumnes de primer i de batxillerat.  L’Aula de Llengua va estar convenientment preparada per a l’actuació amb l’ajut inestimable de diversos alumnes de quart d’ESO. El grup de teatre d’aquest curs ha volgut donar continuïtat a l’experiència duta a terme el curs passat amb el grup teatral que va portar a escena “El criat de dos amos”.

Teatre 2

L’experiència es basa en el teatre d’improvisació on cada actor va donant vida al personatge i es centra més en aquest acte creatiu i de joc que en la proposta del text teatral que emprem com a base. Aquesta vegada la proposta parteix d’un text de Francesc Raga que va adaptar “El gabinet del Doctor Caligari”, una obra expressionista del cinema alemany dels anys 20 del segle passat, pel·lícula muda i considerada com una de les primeres pel·lícules de terror, una obra també censurada pel totalitarisme creixent d’aquells anys.

Volem agrair la col·laboració de l’AMPA en aquest projecte. El grup actuarà dues vegades més la propera setmana i es preveu dur l’obra de teatre a d’altres llocs fora de l’Institut.

Teatre 3