Sortida Cinema He named me Malala . 4t ESO.

El passat dimecres 15 de març, els alumnes de 4t d ‘ESO es van desplaçar al Cinema Catalunya de Terrassa per visionar la pel.lícula He named me Malala en versió original .El film ens situa al  2009, quan els talibans paquistanesos controlaven la vall de Swat, al norest de Pakistán. Una de les seves mesures va ser prohibir que les nenes anessin a l ‘escola. Llavors, la Malala Yousafzai tenia 12 anys i la gran majoria de les seves companyes havien deixat d’anar-hi a classe per por. Però la Malala hi anava de manera clandestina, sense uniforme, amagant els seus llibres.

La tarda del 9 d’ octubre del 2012,  la Malala Yousafzai, que tenia 15 anys, va anar a l’ escola com cada dia. Un grup d’ homes armats van preguntar per ella i la van esperar a la sortida. Després, van pujar a l’ autobús escolar i li van disparar al cap i al coll, tot deixant-la a punt de morir. Aquest succés d’ aquesta jove que es va enfrontar als talibans per poder estudiar va indignar els mitjans internacionals i va donar la volta al món.

Aquest documental conta la història d’aquesta activista paquistaní que va ser Premi Nobel de la Pau i que al seu discurs davant les Nacions Unides feia una trucada en contra de l’opressió femenina al seu país i a favor de l’educació per a les dones.

El director de Una veritat incòmoda, Davis Guggenheim, ha empaitat la Malala Yusafzai durant les seves conferències per tot el món a favor dels drets de les dones i l ‘educació. He named me Malala és un treball sobre la superació, la revolució i la bondat, malgrat les circumstàncies, d’una de les cent persones més influents del món segons la revista Times.