Primer premi junior del Segon Certamen del Festival One Shot Film Festival

Els primers dies d’aquests curs escolar (21-22), la matèria de Cultura Audiovisual de segon de Batxillerat del nostre institut va voler iniciar-lo amb un projecte cinematogràfic per tal de motivar els alumnes, ja que creiem en el potencial del sèptim art com una font d’educació i creixement personal.

La idea principal d’aquest pla de treball era presentar-nos a un concurs i obrir les portes del centre a la ciutat de Terrassa, a la qual pertany el nostre Institut. Terrassa està designada per la UNESCO com a “ciutat de cinema” des del l’any 2017, i anualment realitza diverses activitats relacionades amb  el cinema com és el cas del Festival One shot de Terrassa.  Aquest Certamen, que es celebra cada any, té un caràcter Internacional i accepta curtmetratges d’arreu de tot el món. De fet, en aquesta segona edició del concurs, han participat 1.238 projectes audiovisuals de 99 països d’arreu del món, dels quals 40 van ser seleccionats entre finalistes de les dues modalitat: sènior i junior. Ara bé, sols 20 curtmetratges de tots els presentats van ser projectats en dues sessions al Cinema Catalunya de la ciutat els passats 25 i 26 d’octubre durant la setmana del cinema a Terrassa. Entre ells el nostre projecte: Bowling for Ègara, un curtmetratge de l’estil “School Shooting” on una alumna espantada decideix sortir del seu amagatall, un lavabo, per tal d’escapar. No obstant això,  ella s’anirà envalentonant durant el transcurs. El curtmetratge, tal com demana el festival ha estat gravat d’una sola tirada i sense cap tall de gravació (pla seqüència), cosa que va complicar i fer interessant l’enregistrament, i on tot l’equip va gaudir del procés.

Segur que tot el centre encara recorda els passadissos de la segona planta farcits de cadires, taules i papers esparcits, durant el rodatge. És més, aquell dia el comentari dels alumnes al sortir de les aules era ”profe, profe, que ha passat?”. Doncs ara sí que us podem dir que ha passat! Els nostres alumnes: Jorgina Martinez, Marc Verdú, Ruth Lujan, Ruphael Moreno, Iván López, Berta Egea i Joel Sanchez, junt amb l’ajuda de la professora de la matèria, jo mateixa, Glòria Tamarit, hem guanyat el primer premi junior del Segon Certamen del Festival One Shot Film Festival, gràcies a l’ajuda dels nostres super actors, els quals són també alumnes del centre. Els intèrprets que han fet possible aquesta història són: Núria Aixut, Daniel Romero, Laura Pinatar, Ian Gil i Nuria Viladrosa.

ENHORABONA A TOT L’EQUIP que ha fet possible posicionar a l’Institut Ègara a nivell local i internacional com a talent en cinema. Ara a seguir treballant per tal d’obrir portes als alumnes de cara al seu futur com a cineastes i creatius davant de la ciutat, del món i del camí que els espera.

Glòria Tamarit

professora de Cultura Audiovisual

Institut Ègara

Aquí us deixem les fotografies del certamen, l’article del Diari de Terrassa publicat a dia 28 d’octubre de 2021 i el nostre curtmetratge perquè pugueu, amb nosaltres, gaudir de la felicitat.

Enllaç article diari:

Bowling for Ègara: