L’Ègara i els ODS

Aquest curs hem començat amb una il·lusió nova, i és fer arribar al nostre alumnat totes les esperances i reptes dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de cara el 2030.

L’any 2015 les Nacions Unides van especificar les fites per les quals tots els països hauríem de treballar, amb la intenció de millorar la situació de les persones i del planeta, tenint en compte com i amb quina intenció avança la tecnologia per a una prosperitat beneficiosa per a tots, creant xarxes i aliances entre les entitats i sobretot, convivint en pau.

Els nostres nois i noies els estudiaran detingudament en projectes que canviaran cada dos mesos aproximadament, d’aquesta manera els 1rs d’ESO sabran per exemple que l’ODS 4 promou una educació de qualitat, que l’ODS 6 planteja que hi hagi per a tothom aigua neta i sanejament o que el 13, el 14 i el 15 es relacionen amb l’acció climàtica i els ecosistemes terrestres i la vida submarina respectivament.

Els 2ns d’ESO s’implicaran en els ODS 1 i 2, fi de la pobresa i fam zero, amb l’ODS 3, salut i benestar i amb l’ODS 5, igualtat de gènere.

A 3r a l’institut els alumnes estan immersos en el servei a la comunitat i els veuran tots una mica, sobretot fent especial ressò en l’ODS 17 que promou la creació d’aliances per aconseguir els objectius. Indispensable.

A 4, per no perdre la filosofia adquirida el curs passat a 3r, on van treballar molt les Economies Transformadores, tractaran la major part dels ODS, i també els ODS 8, 9, 10, 11 i 12, que tenen a veure amb el treball decent i creixement econòmic, la millora en la indústria, innovació i les infraestructures, la reducció de les desigualtats, promoure ciutats i comunitats sostenibles i sense oblidar la producció i consum responsables. Tots ells lligats amb els que hem vist en els altres paràgrafs.

Com veieu, al llarg de l’etapa educativa obligatòria aniran tenint prou coneixement sobre els ODS com per traslladar a casa què són i promoure’ls, per tal que com a ciutadans de l’ara que són siguin una realitat l’any 2030.

A l’institut hem tingut els ODS amb nosaltres durant 2 setmanes, i han decorat molt bé el nostre rebedor.

Els trobem a faltar!