Batxibac

Per què?

L’Institut Ègara ha fet un pas endavant en la seva oferta en llengües estrangeres. Des de fa temps es va apostar per la llengua francesa i des de primer d’ESO es treballa en el seu coneixement. El projecte educatiu i el projecte de direcció van concretar-se en la demanda a l’adminsitració educativa d’autorització per a oferir el Batxibac, demanda que es fa fer efectiva l’any 2017 en aprovar-se el projecte. Creiem que aquest programa impulsarà un millor nivell general de totes les llengües al centre.

Què és?

El Batxibac consisteix en un currículum mixt que possibilita l’alumnat que el cursa obtenir, a tots els efectes, la doble titulació de batxillerat català i baccalauréat francès. El currículum mixt està integrat pels continguts propis del batxillerat i pels continguts essencials per al coneixement de la llengua i la literatura francesa, a més de la realitat històrica, social, cultural i política de França.

El desenvolupament del Batxibac és conseqüència dels acords presos pels governs d’Espanya i França en matèria educativa.

• Obtenció d’una doble titulació: Batxillerat i Baccalauréat
  • Assoliment d’un alt nivell de coneixement de la llengua francesa, així com de la seva literatura i història
  • Accés directe a la universitat francesa
  • Doble via per entrar a les universitats catalanes

Requisits

Els alumnes que vulguin cursar el currículum mixt han d’acreditar com a mínim un nivell B1 de francès del Marc europeu comú de referència per a les llengües mitjançant el certificat de nivell intermedi de les EOI, el diploma B1 del DELF Scolaire o el diploma B1 del DELF Junior.

Si no s’aporta aquesta documentació, caldrà superar una prova de nivell en llengua francesa establerta pel centre batxibac sol·licitat. En el nostre cas es fa una entrevista amb la professora de francès per avaluar el coneixement de la llengua dels alumnes candidats. Per als alumnes procedents del centre la valoració la fa la professora en finalitzar el quart d’ESO.

L’objectiu és que els alumnes, en acabar l’etapa, hagin assolit, almenys, el nivell B2 en llengua francesa del Marc europeu de referència per a les llengües.

Calendari 2020

• Publicació de l’oferta de places reservades per alumnes de fora el centre: 10 places
  • Període de presentació de sol·licituds al centre:del 18 al 22 de maig
  • Prova i entrevista personal (si escau): concertar entrevista al correu jaume.cabanes@institutegara.cat