Visita del Patrimoni Històric de Viladecans a 2n ESO

Arriba la primavera i com arriba a ser habitual el departament de Ciències Socials torna a organitzar la sortida del Patrimoni Històric de Viladecans per l´alumnat de 2n d´ESO. Són ja una pila d´anys, però sempre aprenem coses noves. Com que aquest any hem estudiat el món feudal i l´Edat mitjana, la nostra vila ens ofereix uns bons exemples del nostre passat.

La visita comença al museu de Can Amat, encara amb reformes, però amb unes pintures del segle XIX molt interessants i molt ben conservades per a ser admirades amb orgull un cop estiguin del tot restaurades. Es té previst fer la inauguració del nou museu al gener del proper any. A partir d´aquí, encetem un recorregut visitant i gaudint de la història dels edificis més emblemàtics de Viladecans, com son la Casa Modolell, amb la seva famosa Torre Blanca; la Torre del Baró i la Torre Roja; aquests dos últims, exemples del passat feudal de la nostre ciutat.

La visita acaba a l´ermita de Sales, un lloc bastant desconegut, seu d´un grup de dones deodates i on recentment ja podem contemplar les poques restes d’unes pintures d’estil gòtic. L´edifici té la importància de ser un conjunt artístic de gran interès del Baix Llobregat perquè les pintures encara es conserven al seu lloc original.

El nostre alumnat ha disfrutat durant les diferents visites dels diversos grups de totes aquestes meravelles arquitectòniques i estilístiques i esperem el proper curs puguin gaudir de les mateixes altres alumnes nostres, qui seran els encarregats de traslladar als seus familiars la importància del nostre patrimoni.

Clicant la imatge accedireu a l’àlbum de fotografies: