Visita del novel·lista Àngel Burgas

VISITA DE L’ÀNGEL BURGAS, AUTOR DE L’ANTICLUB,
ALS ALUMNES DE L’ILEC (IMPULS PER LA LECTURA)
El dilluns 12 de maig, després de l’esbarjo, els alumnes de 1r i 2n d’ESO que formen part de l’ILEC van participar en una trobada amb l’escriptor Àngel Burgas, autor de la novel·la que s’han llegit, L’anticlub.

El novel·lista els va parlar de la creació del llibre i de les seves continuacions (El club de la cistella, Segon trimestre i L’edat del despertar), dels seus personatges preferits, de la inspiració, del propòsit dels seus llibres, de la feina d’escriure i com millorar la societat que ens envolta, que és, al cap i a la fi, el que pretenen aconseguir els protagonistes de L’anticlub.

Després de la xerrada els alumnes li van fer una sèrie de preguntes, va firmar-los els llibres i va rebre un regal per part dels agraïts lectors (el llibre 2666 de Roberto Bolaño).

Aquí teniu un breu resum de la seva trajectòria:
Àngel Burgas va néixer a  Figueres i passà els primers divuit anys entre la capital de l’Empordà i Roses.
De ben jovenet se sentí  atret per la lectura, l’art i el teatre.
Llegí molts llibres i escriví poemes i narracions; participà en exposicions de pintura, i portà un taller de plàstica per a nens. Formà el seu grup de teatre, Tarima de Joc.
Estudià Belles Arts a la Universitat de Barcelona i des d’aleshores viu a la capital.
Publicà per primer cop a Proa el recull de contes Show i treballà de professor de plàstica i dibuix tècnic a diferents escoles de la ciutat.
Àngel Burgas alterna la literatura per a adults i per a joves.
Actualment pertany al consell de redacció de la revista Faristol i compagina l’escriptura amb l’ensenyament.
Ha guanyat nombrosos premis literaris:
            Premi Mercè Rodoreda,
            Premi de la Crítica Serra d’Or (l’ha guanyat dos cops),
            Premi Joaquim Ruyra,
            Premi Ramon Vinyes de teatre,
            Premi Josep M. Folch i Torres,
            Premi La Galera Jóvenes Lectores.
Les coses que més li agraden, a part d’escriure, són la dansa, el teatre, llegir, riure, l’art clàssic i contemporani, l’art marginal, el cinema, viatjar, escoltar música, conduir, remenar llibres, rebre postals, menjar bé, visitar exposicions d’art, el color de les fulles a la tardor, recórrer Barcelona, la gent solidària…