Taller d’impuls de la robòtica i la fabricació digital a 3r i 4t ESO

El dijous 15 d’octubre de 2020, des de la fundació Viladecans es va posar en contacte amb el centre per a proposar un curs/taller en el que es volia involucrar poc a poc a tots els centres de secundaria de Viladecans i en el que actualment el nostre institut en forma part.

En aquest curs hi participaran mig grup dels quatre tercers de l’ESO i els alumnes de la optativa de tecnologia de quart, cinc grups en total.

Aquests tallers estan pensats per a impulsar el coneixement de la Robòtica (món dels sensors) i la Fabricació digital (impressió 3D).  El curs tindrà una durada aproximada de 20 hores (1 hora setmanal de l’assignatura de Tecnologia de gener a maig) en el que es treballarà un projecte relacionat amb la domòtica, amb possible incursions al disseny 3D.

La infraestructura per a la impressió la ha donat la fundació Viladecans amb set impressores 3D (cinc Ender 3-PRO i dues Ender 5) i una bobina de PLA de 750 gr. per a cada màquina.  La infraestructura informàtica la posarà el centre amb ordinadors portàtils i ratolins per al disseny i el laminatge. S’ha involucrat també a quatre grups de l’alumnat de 4C de la optativa d’informàtica i un grup de 4D per a realitzar el muntatge de les màquines (3 alumnes per grup).

Com que el disseny 3D forma part del currículum de l’assignatura de tecnologia de 4D i de la optativa d’informàtica l’objectiu serà que l’alumnat d’aquests grups pugui acabar la unitat tenint el seu propi disseny imprès. El taller es durà a terme al taller de tecnologia AT1 de manera conjunta amb el professor de tecnologia i un formador/a expert de la fundació que vindrà a impartir-lo.

El dia 2 de desembre els alumnes de 4t ja van muntar les impressores. Us deixem algunes fotografies del taller.