SORTIDA DEL GRUP DE L’ILEC (IMPULS DE LA LECTURA) A LA LLIBRERIA NOU RALS

El  divendres 17 de febrer els alumnes de 1r d’ESO de l’ILEC  i el dimecres 22 de febrer els de 2n, 3r i 4t van visitar la llibreria Nou Rals. La Rosa i després el Ricard els van donar la benvinguda. La sessió s’inicià amb un vídeo sobre la història de la llibreria. Després els van presentar el llibre il·lustrat L’autobús de la Rosa de Fabrizio Silei i Maurizio A. C. Quarello, àlbum guardonat amb el XII Premi llibreter 2012.

El llibre tracta la història de la Rosa Parks, la dona que el 1955 inicià la lluita per als drets dels negres als Estats Units, per acabar amb la segregació racial. Però aquest àlbum il·lustrat és molt més que això. A la contraportada d’aquest magnífic llibre apareix el text següent: «Sempre hi ha un autobús que passa per la vida de cadascun de nosaltres. Tu tingues els ulls oberts: no perdis el teu.»

La Rosa ens va convidar a descobrir nous llibres, a gaudir de la lectura, a escollir els llibres pel que ens inspiren, perquè «Més sovint del que ens pensem, veure equival a saber!»

També els van explicar per què la llibreria s’anomena Nou Rals. Nou rals eren els diners que havien de pagar els pagesos al baró del castell d’Eramprunyà per poder conrear un tros de terra.

Després, en acabar la presentació, els alumnes van fullejar llibres, van buscar novel·les i es van recomanar lectures els uns als altres.

Aprofitem per informar-vos que el dimarts 14 de març el grup de 2n, 3r i 4t anirem a veure la tragèdia de Federico García Lorca, Bodas de sangre, a Can Massallera, Sant Boi.

El divendres 17 de març a les 12:30 h vindrà a l’institut a fer una xerrada Pau Joan Hernández, autor del llibre Si no te vas, novel·la que hem llegit i treballat a l’ILEC.

El dijous 23 de març a les 12 h coneixerem la Maite Carranza, escriptora de Calla, Càndida, calla! i El clan de la loba a la Biblioteca de Viladecans.

L’autora de Diumenge al matí, al peu del salze, Dolors Garcia i Cornellà, ens farà una conferència el dilluns 27 de març a les 12:30 h.

A continuació teniu algunes fotografies i els comentaris d’alguns alumnes sobre la visita:

2017_0217_visita-nou-rals-ilec

«Divendres passat vam anar a la llibreria dels Nou Rals. En arribar ens van donar la benvinguda, després vam baixar a la part de baix i ens van explicar unes quantes coses sobre la llibreria i ens van mostrar un breu conte. La veritat és que van ser molt amables amb nosaltres i vam gaudir molt de la visita. Jo els dono molt bona nota, i espero poder anar més cops i comprar un llibre. La veritat és que va estar molt bé.»

Yago Cárdenas, 1r d’ESO

«El dimecres 22 de febrer els alumnes de l’ILEC de 2n,3r i 4t vam fer una visita a la llibreria Nou Rals. Quan vam entrar ens van dir que hi havia un autobús esperant i que només unes persones s’hi podrien asseure. Tots vam intentar pujar a l’autobús, però només les persones que tenien ulleres es van poder asseure, tot això ho van fer per explicar l’argument d’un llibre. El llibre s’anomena L’autobús de la Rosa, i tracta de la lluita dels negres pels seus drets. L’excursió em va agradar, però m’hauria agradat que haguéssim recomanat més llibres i no només un.»

Amna Raheel, 2n ESO

«La visita a la llibreria Nou Rals em va semblar molt interessant i em va agradar. Un dels socis del local va ser qui ens va explicar un llibre,  el qual explicava la història de la Rosa Parks, una dona negra que va contradir les lleis d’Estats Units en no deixar seure en el seu lloc a un blanc a l’autobús. Al principi de la visita, ens van dir que només hi havia set cadires, llavors només uns quants es podrien seure allà i uns altres s’havien de seure a terra. Al final ens vam adonar que només deixaven seure a les persones que portaven ulleres, llavors ens van preguntar si ens semblava just i tots vam contestar que no, igual que tampoc era justa la llei que obligava els negres a cedir el seu lloc a l’autobús als blancs. Finalment, abans de tornar a l’institut vam fer una ullada als llibres de la llibreria.»

Sofia Cañamero, 2n ESO

«M’ha agradat molt aquesta sortida, i, sobretot la història del libre que ens van ensenyar.»

Emma Benito, 1r d’ESO

«El passat dimecres vam anar a la llibreria Nou Rals, va ser una sortida molt i molt interessant. Jo ja coneixia la història de la Rosa Parks ,amb el tema de l’autobús, i tota la lluita de Martin Luther King per la defensa de les persones negres, ell tenia un somni que va poder complir, això és admirable.»

Abel Pascual, 2n ESO