SORTIDA DEL GRUP DE L’ILEC (IMPULS DE LA LECTURA) A LA LLIBRERIA ELS NOU RALS

El  dilluns 19 de febrer els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO de l’ILEC van visitar la llibreria Els nou rals.

La Rosa i el Ricard els van donar la benvinguda.

La sessió la conduí la Rosa, que els va recomanar una gran quantitat de llibres il·lustrats i còmics relacionats amb la història o amb algun fet històric molt interessants.

Començà parlant de Manuel de Pedrolo i de la seva novel·la El mecanoscrit del segon origen (aquest any se celebra el centenari del seu naixement). Mostrà la novel·la il·lustrada de Victus 1714 (sobre la història de Catalunya); altres relacionats amb la Guerra Civil Espanyola, Kongo (sobre el viatge de Josep Konrad al Congo, aquesta és la increïble història d’un jove idealista que descobrirà la veritable cara del colonialisme en un viatge que el marcarà físicament i moralment per sempre), Endurance (sobre mariners atrapats a l’Antàrtida), una biografia de Gaudí, un còmic de Tintín (perquè llegint aquest personatge hem viatjat arreu del món), Los Candell (aventures de pirates que viuen moltíssimes aventures), Simbad, Silas Corey (un Sherlock Holmes a la francesa), Crónicas de Jerusalén (l’autor acompanyant la seva dona, metge sense fronteres, dibuixà el que veié a Israel, el conflicte de Palestina).

Els recomanà la novel·la Verne y la vida secreta de las mujeres planta de Ledicia Costas (Premi Lazarillo 2015); Vint mil llegües de viatge submarí; La volat al món en 80 dies; L’evolució de la Calpurnia Tate (guanyadora de la Medalla d’Honor Newberry), una nena d’onze, l’única nena de set fills, fascinada per la natura, que malgrat les adversitats, (som a l’any 1899), vol estudiar per ser una científica; la lectura de Darwin la portarà a tenir idees revolucionàries respecte al seu destí. Emily the Strange (una noia gòtica, que d’alguna manera defensa que «tu has de ser tu mateix i el teu propi seguidor». Finalment ens feu la recomanació de Metallica, una novel·la gràfica que explica la història del grup.

Al final de la sessió la Rosa els demanà que pensessin quines paraules podien sintetitzar totes les recomanacions dels llibres que havien escoltat, les explicacions i les reflexions que havien sorgit al llarg d’aquella meravellosa sessió i van ser aquestes: personalitat, original, diferència, valentia i plàtan (el perquè d’aquesta darrera paraula és una anècdota que va sorgir al final, l’haureu de preguntar als de l’ILEC).

Va ser un plaer escoltar la Rosa parlar de llibres, còmics, llibres il·lustrats, del plaer de llegir, de com la lectura ens permet viatjar, conèixer el món i la realitat que ens envolta, formar-nos i reivindicar-nos com a personalitats úniques i irrepetibles.

Després, en acabar la presentació, els alumnes van fullejar llibres, van buscar novel·les i es van recomanar lectures els uns als altres.

Aprofitem per informar-vos que el dimecres 9 de maig a les 9 h vindrà a l’institut a fer una xerrada Arturo Padilla, autor del llibre Supervivientes detrás de las cámaras, novel·la que hem llegit i treballat a l’ILEC.

El dimarts 15 de maig a les 8 h coneixerem en Jaume Copons, escriptor de La closca pelada dels cretins. Aquesta xerrada serà possible gràcies a l’ILC (la Institució de les Lletres Catalanes)

A continuació teniu els comentaris d’alguns alumnes sobre la visita:

«El dilluns 19 de febrer els alumnes de 2n, 3r i 4t de l’ILEC vam anar a la llibreria Els nou rals perquè ens recomanessin alguns llibres.

Ja és el tercer any que he pogut assistir a aquesta sortida, i la veritat és que cada cop m’agrada més. Podem descobrir noves novel·les, nous autors, nous formats… És simplement genial, ja que els treballadors de la llibreria Els nou rals ens recomanen tot tipus de llibres, i qui millor per fer-ho que ells! A més a més, et contagien les seves ganes de llegir, descobrir i aprendre.»

Ruth Campón Sisó, 3r C

«El dia 19 de febrer, el nens i nenes de l’ILEC de segon, tercer i quart vam anar d’excursió a Els nou rals.

Va ser una excursió divertida, en la qual vam aprendre molt sobre els llibres i una noia que es deia Rosa ens va fer una xerrada.

M’agradaria que aquesta excursió la tornéssim a fer l’any que ve.»

Judith Solà, 2n D»

«La visita a Els nou rals va ser interessant, i, com sempre, aprenem coses noves dels llibres i del passat de la llibreria. La història de com aquesta llibreria segueix existint és molt interessant i de com el poble de Viladecans estima els llibres. El més interessant de l’excursió fou els nous llibres que coneguérem i saber cada dibuix d’un llibre que significa, perquè com sempre diem un dibuix val més que mil paraules. La veritat és que m’agradaria tornar-hi perquè per molts anys que hi vaig sempre aprenc noves coses.»

Wassima Rachdi, 2n A

«Va ser molt entretingut escoltar, sobretot les histories dels llibres.»

Héctor Rosales, 2n B

«Cap a les 12 h el divendres passat vam anar a una llibreria mítica a Viladecans, Els nou rals. Com sempre el tracte del personal va ser excel·lent. La xerrada va ser emocionat.»

Abel Pascual Silva 3r C

«A mi em va semblar una visita interessant perquè et presenten llibres que potser per tu mateix no et fixaries i que et poden arribar a agradar.

Encara que jo recomanaria que ens presentessin més varietat.»

Sonia Hernández Olego, 3r A