Sortida a Sitges de 1r de Batxillerat

El dia 8 de març els alumnes de 1r de Batxillerat vam anar a Sitges d’excursió.

Vam passar tot el dia allà. Al matí vàrem estar esmorzant i donant unes voltes pel poble, més tard vam anar cap al Museu de Maricel, on hi vam passar pràcticament dues hores veient obres d’art, entre elles l’enorme i desconegut mural pictòric que va fer J.M. Sert sobre la Gran Guerra, mural que té una rocambolesca història de viatges arreu del món, EEUU, París i retorn final a Sitges.

Vàrem veure obres de totes les èpoques, obres medievals on la temàtica principal era la religió, obres renaixentistes i modernistes.També vam veure la casa-museu de Rusiñol, el Cau-Ferrat, una casa molt particular de color blava plena dels artefactes que va col·leccionar en vida, des de tot tipus d’obres d’art, tant antigues (dos Grecos que va pagar a preu d’or i amb els quals va desfilar en les Festes Modernistes per tot el poble, amb la sorpresa de tothom), com modernes (Impressionisme i l’anomenada escola “Luminista”, dibuixos al carbó del mateix Ramon Casas, esbossosimpactants de les cares dels anarquistes acusats de la “bomba del Liceu”, fets durant el seu judici…, les rajoles que configuren “ l’Auca del senyor Esteve”), fins a col·leccions de tot tipus d’objectes fets de ferro forjat.

Potser el que més ens va impactar a tot el grup va ser la vida tant excèntrica que va portat aquest senyor, i va ser també el que més ens va agradar.

Quan vam sortir del museu, vàrem estar unes tres hores menjant i voltant per Sitges, vam anar a mirar les tendes, vam anar a la platja, a donar una volta per el passeig marítim, vam fer-nos fotos a la entrada de la casa Bacardi…

Més tard vam anar a la Fundació Stämpfli, on vàrem veure obres contemporànies, i una gran col·lecció de quadres que tenien allà de Peter Knapp. Va ser divertit perquè els que cursem el batxillerat humanístic, tenim com a assignatura de modalitat Literatura Universal, on parlem també d’art contemporani (Cubisme, Futurisme, Pop-Art…). Per tant, vam poder contrastar tot el que havíem aprés a classe amb els quadres que ens presentaven.

Finalment vam anar cap casa. S’ha de dir que ens ho vam passar molt bé, tant als museus com a Sitges, a més tot i que feia una mica de fred, feia molt de sol i  vam poder gaudir d’un dia molt especial a la vora del mar.

Astrid Martín Bueno
1 Batxillerat B