RECITAL DE LORCA A SANT JORDI (GRUP DE L’ILEC)

El divendres 21 d’abril el grup de l’Impuls de la lectura (ILEC) van preparar un recital de poemes i textos teatrals de Federico García Lorca.

El passat 18 d’agost va fer 80 anys de l’assassinat de Lorca. Els alumnes de l’ILEC de 2n, 3r i 4t, a les hores de lectura, hem llegit la tragèdia Bodas de sangre, i vam anar a veure’n a Sant Boi una adaptació. Els alumnes de 1r van treballar poemes  i alguns fragments teatrals de Lorca.

El recital va estar escenificat per dibuixos i transparències exquisits elaborats pel professor d’Educació visual i plàstica, David Galindo, i alguns alumnes de 3r. L’Ernest Mestres, professor de Música, va acompanyar amb la guitarra algunes recitacions i va dirigir el ball flamenc de dues alumnes de 1r d’ESO. Els poemes van quedar enriquits per cançons i melodies, escollides pel David,  de tots els estils, (Camarón, Rappers de light, Muddy Watters, Anda jaleo, Morente, la Barbería del Sur…)

El resultat fou excel·lent. Ens ho vam passar molt bé, alhora que vam aprofundir en l’obra poètica i dramàtica d’aquest geni de la literatura universal, i vam conèixer el context de la Guerra Civil i els crims, com l’assassinat del poeta, comesos al llarg de la guerra.

la foto 1(2)-COLLAGE