Josselyn i Carla, alumnes d’FP de l’Institut de Sales, guanyen el primer premi del Talent a les Aules 2021

El 3 de juny s’ha celebrat la gala final del Talent a les Aules a l’Espai Maragall de Gavà per lliurar els premis de l’edició 2021. Les alumnes de l’Institut de Sales Josselyn i Carla, del CFGS en Documentació i Administració Sanitàries, es van endur el primer premi consistent en un tour emprenedor per Europa, on visitaran París, Brussel·les i Berlin.

El seu projecte ShowerBed (www.theshowerbed.com) és un llit que incorpora un sistema automàtic per al rentat i higiene de pacients que es troben enllitats per trobar-se convalescents per malaltia o accident o bé per tenir un grau de dependència que fa que necessitin ajuda per al seu rentat i higiene diàries. Amb aquest invent esperen que aquests pacients vegin incrementada la seva autonomia i autoestima, els familiars i sanitaris redueixin les lesions per la mobilització i els centres assistencials disminueixin els costos per les baixes del personal.

La idea ha sigut desenvolupada per les alumnes a partir de la seva experiència professional com a tècniques sanitàries a diversos centres assistencials i hospitalaris.

En recollir el premi, les alumnes han donat les gràcies a l’alcalde de Viladecans i l’alcaldessa de Gavà, presents a l’acte, per l’aposta que fan pel talent emprenedor, al professorat de l’Institut de Sales que els ha donat suport durant tot el projecte i al seu mentor, David Caña, de Mesoestetic, un dels patrocinadors del Talent a les Aules.

Finalment, la Josselyn i la Carla han volgut destacar que «la nostra recepta per a guanyar aquest concurs ha estat ser valentes, treballar dur i perseguir els nostres somnis, que de vegades, com avui, es compleixen».

Clicant la fotografia podeu accedir a la galeria d’imatges.