INFORMACIÓ SOBRE LES SUBSTITUCIONS DE PROFESSORAT

Una de les accions per a reduir el dèficit econòmic del país, és a dir una de les “retallades”,  afecta a les substitucions de professorat.
Quan un professor està de baixa per malaltia comuna, operació o altre circumstància com pot ser un permís legal, la substitució d’aquest no es fa fins que han passat 10 dies lectius,  és a dir 2 setmanes.
Quan arriba aquest professor substitut ho fa en condicions precàries ja que encara que hagi de cobrir una plaça només farà cobrarà el 86% de la tasca que li correspondria al professor titular, en cas de mitja jornada la reducció és proporcional.
No cobrir durant 15 dies la falta d’un professor  té conseqüències greus,  tant  per l’endarreriment  en els aprenentatges  com per la dificultat en mantenir el ritme de treball,  l’ordre i la disciplina a l’aula així com la motivació i interès per la matèria. Que el professor substitut no hagi de fer tota la jornada incrementa, encara més, aquest perjudici i dificultats.
La direcció d’aquest centre vol comunicar el seu rebuig a aquestes mesures per la repercussió que tenen sobre l’educació dels nostres alumnes i per les dificultats i distorsió que creen en els centres.
La professionalitat de tot el professorat, tan d’aquells que estan tot l’any o dels substituts que només estan uns dies,  és l’únic factor de contenció d’aquest problema, però no es pot fer recaure sobre tots nosaltres les conseqüències de decisions tan negatives per al procés d’ensenyament i d’educació dels nostres alumnes.
És per això que demanem comprensió i col·laboració per a totes les situacions que es poden produir durant aquest curs i que poden afectar al desenvolupament habitual de les classes.
Cordialment,
Pilar Gómez