EXCURSIÓ AL MUSEU DE LES AIGÜES DELS ALUMNES DE 2n ESO

Els passats dies dilluns 29 d’abril i el dilluns 6 de maig els alumnes de 2n de la ESO del nostre institut, vam fer una excursió al Museu de les Aigües de Cornellà, acompanyats per les mestres de física i química.

Per a arribar fins al nostre destí final, vam agafar la via pública. Vam pujar a l’autobús i minuts després vam arribar.

Vam esmorzar a uns grans patis, amb uns bonics i cuidats jardins.

Així com què era el museu de l’aigua, per aquests espais exteriors trobaves una petita bassa o estany a cada passa que donaves.

Quan vam conèixer les dos monitores què ens donarien la xerrada i ens ajudarien aquell dia, tots pensàvem que aniríem a l’antic museu que semblava una fàbrica que teníem just darrere.

Pensàvem que ens donarien una xerrada sobre l’aigua, sobre el seu procés i la manipulació que se li dona fins a arribar a les nostres cases, i que potser després féssim alguna cosa aplicada a la pràctica.

Però no.

Vam anar directament a uns laboratoris.

Aquestes aules no eren molt grans. El nostre tenia sis taules blanques. A cada taula hi vam observar una safata amb diferents materials i ingredients.

Abans de començar a experimentar, van fer-nos una explicació sobre conceptes i informació sobre l’aigua.

Quan tot va estar explicat, vam començar a fer els experiments.

Vam veure aigua en dos dels tres estats que té aquest producte: líquida i sòlida.

A més d’aigua, vam utilitzar diferents ingredients i molts utensilis de laboratori. No va donar temps a que tots els grups passessin per totes les taules, però vam fer el màxim possible i tots aquells que vam fer van estar súper emocionants i interessants. Quan vam acabar els experiments (6 en total, 1 per cada taula per la que vam rotar), vam fer un concurs sobre tot allò què havíem après durant aquella diada. El grup guanyador, es va emportar un punt positiu a la nota final de l’assignatura que tractàvem en aquella excursió (física i química).

Va estar una experiència genial.

A tots ens va encantar experimentar amb tots aquells material i saber tantes coses sobre l’aigua i els diferents estats que tenia la matèria…

A més de molt interessant i divertida, va estar una excursió molt didàctica.