Els alumnes del Sales escollits al I Fòrum XESC

L’ACTIVITAT D’ESTALVI D’AIGUA REALITZADA A L’INSTITUT DE SALES HA ESTAT
ESCOLLIDA PELS ALUMNES DE SECUNDÀRIA PARTICIPANTS AL I FÒRUM DE LA
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE CATALUNYA QUE VA TENIR LLOC EL PASSAT 1 DE MARÇ.

Escola verda

Si voleu més detalls podeu llegir la Notícia completa.

També podeu veure algunes de les fotografies que es van fer durant l’activitat a l’institut a la nostra Galeria fotogràfica.

L’Institut de Sales de Viladecans va participar el passat dimarts 1 de març, en el I Fòrum de la Xarxa d’Escoles  per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), a Sant Boi de  Llobregat, en el qual participaven diferents centres de les comarques del Baix Llobregat i del Barcelonès.
Aquests fòrums s’organitzen per facilitar l’intercanvi d’experiències entre el professorat i l’alumnat dels centres educatius  que formen part de la xarxa d’Escoles Verdes. Els alumnes de primària i de secundària  presenten les diferents experiències  i  dinàmiques que realitzen als seus centres sobre l’educació per la sostenibilitat i la cura del medi ambient.
La Jornada va durar tot el dia. Durant el matí els alumnes van presentar les diferents activitats que  porten a terme en les seves escoles i instituts i, al mateix temps,  els professors i professores ens vam dividir en grups que van permetre un intercanvi  d’experiències, seguit d’una taula rodona on quatre centres exposaven diferents projectes i accions.
A la tarda, després de dinar junts tots els participants a la Plaça de Catalunya de Sant Boi de  Llobregat, es va llegir un manifest amb els compromisos assolits. Els alumnes van buscar la col•laboració i la implicació dels ciutadans intentant que els hi diguessin algun compromís respecte la cura del medi ambient, escrivint aquets propòsits i penjant-los al mig de la plaça. Per finalitzar la trobada, es va fer  “una R” gegant amb tots i totes les persones que vam participar al fòrum.
Els alumnes de l’Institut de Sales van presentar una activitat emmarcada dins del punt tercer de la CONFINT (Conferència Internacional de Joves pel  Medi  Ambient), que fa referència a la reducció del consum d’aigua.
Al nostre centre, totes les aixetes són de polsador i,  per tant, és impossible controlar el consum. Els membres de la Comissió de Medi Ambient van posar unes brides a les aixetes dels  lavabos, reduint el recorregut del polsador i, per tant, la quantitat de temps que raja l’aigua. Durant la pràctica es va calcular el volum d’aigua que brolla sense posar cap brida, la quantitat si en posàvem una brida i també el resultat  amb dues brides a cada aixeta.
L’efecte va ser molt significatiu, ja que hi ha aixetes que deixen de rajar fins a 5 litres d’aigua per cada polsada.
Aquesta acció permetrà reduir aproximadament en 8000 litres mensuals el  consum d’aigua al centre.
L’ activitat presentada  va ser escollida per tots els alumnes de secundària participants com una de les més interessants d’entre totes les exposades.
Una vegada es facin els deu fòrums previstos per tot el territori català d’on sortiran altres experiències i activitats seleccionades, es farà una nova trobada a nivell de Catalunya, d’on sortiran escollides les millors propostes per  fer un  fòrum a nivell nacional.
Els I Fòrums de la XESC han estat organitzats de forma conjunta per la Secretaria de Medi Ambient  i Sostenibilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i els Ajuntaments de les localitats membres de la XESC.