Els alumnes de 1r expliquen els seus contes matemàtics als nens de les escoles Dr Trueta i Pau Casals

El dijous 6 de juny els alumnes de 1r d’ESO van anar a les escoles Dr Trueta i Pau Casals a explicar contes matemàtics. Els oients van ser els alumnes d’infantil i primer cicle de primària de les dues escoles.

Durant el segon trimestre, els alumnes de 1r ESO en grups de tres persones, van crear els seus propis contes. Primer de tot, van llegir contes i van descobrir-hi les matemàtiques que s’hi amagaven. Seguidament, van començar a crear els seus propis contes matemàtics. Ells van crear els personatges, es van inventar la història i van triar els continguts matemàtics que hi apareixerien tot això adequat al nivell que havien triat prèviament. Un cop creada la història, la van millorar amb els consells dels companys. Llavors va ser el moment de fer els dibuixos i pintar-los. Tot un trimestre a Matemàtiques i Educació visual i plàstica. Molt d’esforç i molta feina. Però ha ha valgut la pena.

Finalment, els alumnes es van preparar molt bé l’explicació. Van explicar els contes (sense llegir-los) fent participar els nens i aportant objectes que ajudaven als més petits a ficar-se dins de les històries.

Ha estat una molt bona experiència. Volem felicitar tots els nois i noies de 1r d’ESO que han explicat les seves històries als nens més petits, per tota la feina feta i per la il·lusió que hi han posat.

També volem donar les gràcies als nens i als mestres de les escoles que ens han deixat entrar a les seves aules i compartir tan bona estona.