Els alumnes de 1r ESO elaboren un conte infantil matemàtic

Com cada curs a 1r d’ESO des dels departaments d’Educació Visual i Plàstica, Català i Matemàtiques s’ha dut a terme el projecte del conte matemàtic.

Aquest projecte consisteix en elaborar un conte infantil amb contingut matemàtic que després expliquem a les nostres escoles de referència als nens i nenes de 3 a 7 anys. Aquest curs, però,  donat que no podíem fer la visita presencial a les aules de primària i que des de les escoles es demanava mantenir el projecte, vam optar per proposar als nostres alumnes l’elaboració d’un  audiovisual. El projecte ha estat, sense cap mena de dubte, un repte més gran que altres cursos, ja que aquest format requereix de més feina i coneixements i també de més recursos tècnics que sovint han dificultat la feina. Però malgrat tot, hem aconseguit acabar els contes i els hem compartit amb les escoles.

Aquest curs, també, a cada conte anava associat un repte matemàtic pels més petits que havien de dur a terme amb el seu mestre i els seus companys.

Volem agrair sincerament l’ajut que des de les dues escoles, Pau Casals i Dr. Trueta, ens han donat a professor i alumnes durant l’elaboració del projecte, així com l’agraïment a tots els mestres que han compartit els contes amb els seus alumnes i que ens han fet arribar les respostes als reptes matemàtics proposats.

Ara toca temps de reflexionar sobre el procés dut a terme aquest curs, mantenir els punts forts i millorar les punts febles que alumnes, mestres i professors ens han fet arribar. Moltes gràcies a tots i sobre tot felicitats als alumnes que han elaborat els seus contes matemàtics! I no era una tasca gens senzilla!

Clicant la fotografia podeu accedir a la galeria d’imatges: