CONFERENCIA INAUGURACIÓ CURS 2013-14 a càrrec de la Dra. Pilar Senpau

La Doctora Pilar Senpau, llicenciada en Medicina i Cirurgia i Nutricionista,  el passat dijous 3 d’octubre, ens va fer una xerrada sobre dietètica en motiu del inici de curs del nostre centre.

Els alumnes tenim interès i inquietud per la dietètica i per això alguns estem estudiant aquest cicle formatiu a l’institut de Sales. La Dra. Senpau ens va plantejar i resoldre qüestions com: Per què és important menjar pa cada dia? Per què és imprescindible la vitamina C i quines avantatges té? Quina quantitat de carn i de peix hem de menjar setmanalment per tenir un cos sà? Per a què serveix l’Omega3 i en quins aliments es troba?

En el transcurs de la xerrada, amena i entenedora,  ens  assabentem de diversos conceptes bàsics sobre la nostre alimentació:

• Els cereals, especialment el pa, s’han de menjar a diari perquè aporta el tipus de sucre que més dura al nostre organisme. Menjar un entrepà o un parell de torradetes al matí es la millor manera de començar el dia perquè a més de proporcionar-nos la millor font d’energia, en quan a sucres, ajuden a absorbir millor els aliments i , sobretot, les vitamines del grup B.
  • Les llegums son molt importants perquè ajuden a una millor absorció dels nutrients, degut a l’efecte neteja sobre els budells; es recomana menjar-ne una vegada a la setmana per obtenir aquest benefici.
  • L’àcid ascòrbic o vitamina C, és un nutrient essencial ja que el nostre cos no la produeix, la podem trobar a la fruita i a la verdura. Es recomana menjar cada dia dues peces de fruita i dues racions de verdura o hortalisses. Per a una millor absorció es recomana menjar la fruita entre hores.
  • La carn i el peix contribueixen a regenerar i formar noves cèl·lules del nostre cos. Son font de vitamina B12, es recomana menjar diàriament el nostre pes en grams ja sigui de carn o de peix.
  • L’Omega 3 és un greix que el nostre cos necessita per recobrir les neurones, protegint-les  i, també, fabrica antiinflamatoris naturals. La podem trobar al peix blau i als fruits secs, es recomana ingerir un parell de dies a la setmana de peix blau i un grapat de fruits secs 5 cops a la setmana.
  • L’aliment més complert en Calci és la llet i/o derivats, es necessari que els nens/es en consumeixin 3 racions /dia doncs en l’etapa de creixement es imprescindible per el bon desenvolupament  ossi .En els adults 2 racions de làctics o derivats /dia. Aquelles persones que son intolerants llet de soja o avena.
  • L’oli d’oliva verge extra conté greixos  importants, actua en la prevenció del càncer de mama i contribueix  a la bona absorció de nutrients, com ara els que provenen del tomàquet.
  • Els ous són molt importants per les proteïnes d’alta qualitat biològica que ens aporten, se’n recomanen de 2 a 4 ous / setmana. En excés aporten colesterol.

La conferència que ens va donar la Dra. Pilar Senpau va finalitzar amb un interesantíssim consell, ens diu que l’excés de qualsevol aliment no és aconsellable per a la salut i tota dieta que no es pugui mantenir tota la vida no funciona donat que la vertadera dieta és la que varia els aliments i  podem consumir sempre .

Basat en la crònica de Cristina Borrull Cuéllar,

Alumna de 2n CFGS Tècnic Superior en Dietètica

Si voleu més informació podeu consultar  Els consells de la Doctora Senpau (Catalunya Ràdio).