CONFERENCIA INAUGURACIÓ CURS 2013-14 a càrrec de la Dra. Pilar Senpau

La Doctora Pilar Senpau, llicenciada en Medicina i Cirurgia i Nutricionista,  el passat dijous 3 d’octubre, ens va fer una xerrada sobre dietètica en motiu del inici de curs del nostre centre. 

Els alumnes tenim interès i inquietud per la dietètica i per això alguns estem estudiant aquest cicle formatiu a l’institut de Sales. La Dra. Senpau ens va plantejar i resoldre qüestions com: Per què és important menjar pa cada dia? Per què és imprescindible la vitamina C i quines avantatges té? Quina quantitat de carn i de peix hem de menjar setmanalment per tenir un cos sà? Per a què serveix l’Omega3 i en quins aliments es troba?

En el transcurs de la xerrada, amena i entenedora,  ens  assabentem de diversos conceptes bàsics sobre la nostre alimentació:

  • Els cereals, especialment el pa, s’han de menjar a diari perquè aporta el tipus de sucre que més dura al nostre organisme. Menjar un entrepà o un parell de torradetes al matí es la millor manera de començar el dia perquè a més de proporcionar-nos la millor font d’energia, en quan a sucres, ajuden a absorbir millor els aliments i , sobretot, les vitamines del grup B. 
  • Les llegums son molt importants perquè ajuden a una millor absorció dels nutrients, degut a l’efecte neteja sobre els budells; es recomana menjar-ne una vegada a la setmana per obtenir aquest benefici.
  • L’àcid ascòrbic o vitamina C, és un nutrient essencial ja que el nostre cos no la produeix, la podem trobar a la fruita i a la verdura. Es recomana menjar cada dia dues peces de fruita i dues racions de verdura o hortalisses. Per a una millor absorció es recomana menjar la fruita entre hores.
  • La carn i el peix contribueixen a regenerar i formar noves cèl·lules del nostre cos. Son font de vitamina B12, es recomana menjar diàriament el nostre pes en grams ja sigui de carn o de peix.
  • L’Omega 3 és un greix que el nostre cos necessita per recobrir les neurones, protegint-les  i, també, fabrica antiinflamatoris naturals. La podem trobar al peix blau i als fruits secs, es recomana ingerir un parell de dies a la setmana de peix blau i un grapat de fruits secs 5 cops a la setmana.
  • L’aliment més complert en Calci és la llet i/o derivats, es necessari que els nens/es en consumeixin 3 racions /dia doncs en l’etapa de creixement es imprescindible per el bon desenvolupament  ossi .En els adults 2 racions de làctics o derivats /dia. Aquelles persones que son intolerants llet de soja o avena.
  • L’oli d’oliva verge extra conté greixos  importants, actua en la prevenció del càncer de mama i contribueix  a la bona absorció de nutrients, com ara els que provenen del tomàquet. 
  • Els ous són molt importants per les proteïnes d’alta qualitat biològica que ens aporten, se’n recomanen de 2 a 4 ous / setmana. En excés aporten colesterol.

La conferència que ens va donar la Dra. Pilar Senpau va finalitzar amb un interesantíssim consell, ens diu que l’excés de qualsevol aliment no és aconsellable per a la salut i tota dieta que no es pugui mantenir tota la vida no funciona donat que la vertadera dieta és la que varia els aliments i  podem consumir sempre .

Basat en la crònica de Cristina Borrull Cuéllar,

Alumna de 2n CFGS Tècnic Superior en Dietètica

Si voleu més informació podeu consultar  Els consells de la Doctora Senpau (Catalunya Ràdio).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>