Com treballem les matemàtiques a 3r d’ESO durant el curs 2022-23?

Les matemàtiques es treballen seguint la forma de treballar del curs anterior, a 2n d’ESO, basat en la construcció del coneixement matemàtic a través de la resolució de problemes i el treball en equip.

A 3r d’ESO l’esperit és el mateix. S’han introduït, però, diferents estratègies per tal d’aconseguir el següents objectius en tots i cadascun dels alumnes:

–          maximitzar el temps que els alumnes pensen en matemàtiques,

–          maximitzar la comprensió i l’aprenentatge dels continguts i,

–          augmentar la responsabilitat individual de l’alumne envers el propi aprenentatge de la matèria.

De les estratègies introduïdes, la més cridanera és que els alumnes han de portar a terme el seu treball en grup en pissarres verticals.

La resta d’estratègies, tenen a veure amb ajudar-los a interioritzar els aprenentatges a nivell individual (agafar apunts personal, autonomia de l’aprenentatge…), així com en fer una avaluació no basada en mitjanes de notes, sinó en quins objectius d’aprenentatge ha assolit l’alumne a final del trimestre o del curs.

Us deixem unes fotografies que hem fet a les aules (cliqueu la imatge i accedireu a l’àlbum):