Celebració del dia de la dona i la nena a la ciència a l’ESO

El passat dissabte es va celebrar el dia de la dona i la nena a la ciència. A l’institut s’estan fent diverses activitats als diferents estudis que van començar la setmana passada i acabaran aquesta setmana.

A l’ESO hem fet diferents activitats per cursos amb l’objectiu que tot l’alumnat reflexioni sobre la llibertat d’elecció del seu futur laboral, independentment del seu gènere.

Aquestes han estat les activitats realitzades de la ma dels tutors i tutores i del professorat de ciències i matemàtiques:

• 1r ESO: Divendres ens va visitar la Montse Cortés, enginyera informàtica que treballa actualment a HP, que ens va explicar el seu recorregut acadèmic i laboral, així com en què consisteix la seva feina a l’empresa com a dona científica. Es van fer dues sessions preparatòries i encara en faran una més com a tancament.
  • 2n ESO: Per grups, es van repartir diferents dones científiques de les quals van buscar la biografia i després la van llegir davant la resta de la classe. El mateix grup va preparar un Passapalabra amb conceptes que havien sortit a la lectura, per a finalment descobrir la científica. L’Alba Escobar de 2n A ho va explicar a la televisió de Viladecans.
  • 3r ESO: A classe es van treballar diferents biografies de dones destacades en la ciència o que havien fet descobriments i després es van penjar al passadís, on tothom les ha pogut consultar. Uns dies més tard es va fer un joc de preguntes.
  • 4t ESO: Els alumnes van fer un debat a partir d’un petit vídeo introductori sobre la dona a la ciència.

També divendres alguns professors van portar una samarreta commemorativa d’aquest dia.

A continuació, clicant la imatge, podeu accedir a la galeria de fotografies: