AVIVAVOZ-SPOKEN WORD: SORTIDA A L’ATRIUM DEL GRUP DE L’ILEC DE 3r I 4t

El  divendres 19 d’octubre alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO de l’ILEC (Impuls de la lectura) realitzaren una sortida al teatre. Assistiren a l’espectacle  a AVivaVoz-Spoken Word a l’Atrium.

L’obra començà a les 12 h i durà aproximadament 60 minuts.

L’Spoken Word és, literalment, paraula parlada, un tipus de performance poètica. Centrant-se en la representació de la paraula, el to, l’entonació, el ritme, els gestos i l’expressió facial i corporal, utilitza el discurs narratiu tenint en compte recursos poètics com la rima, els jocs de paraules, etc. fent de la poesia un espectacle proper i impactant.

A Espanya, i Catalunya, el moviment Spoken Word pren força ja al segle XXI. Darrerament, el moviment Slham Poetry, molt lligat al fenomen Spoken Word, i els combats poètics, han pres força i han creat un moviment consolidat en diferents ciutats d’Espanya, destacant de manera notable al Baix Llobregat.

Marçal Font, Margalida Followthelida i Cysko Muñoz són tres de les veus més destacades de l’Spoken Word a Catalunya i les Illes Balears. La millor poesia oral, poemes pensats per copsar al públic, per interpel·lar-lo i no deixar-lo indiferent, un espectacle que aposta per la poesia de directe, adreçada a un públic que escolta en comptes de llegir, amb la frescor de les jams i la insolència del rock.

ENLLAÇ SOBRE L’ESPECTACLE:

Aquí teniu el comentari dels alumnes sobre l’espectacle:

«Per mi ha estat una sortida molt interessant perquè mai havia fet una per veure gent llegint poemes. Crec que activitats com aquestes s’haurien de fer més sovint.

M’agradaria que l’home que feia tallers a les escoles, vingués a l’ institut.a fer-nos-en un sobre recitació i creació de poesia. Podríem aprendre molt.»

Carla Ventura, 3r ESO C

«Em va semblar una activitat molt bona, on els protagonistes ho portaven molt preparat, van representar molt bé els seus papers i estava molt ben fet, ja que els poemes estaven escrits per ells mateixos i estava molt ben preparat. Em va agradar molt.»

Yago Cárdena (3r ESO D)

«El espectáculo al que asistimos los del ILEC fue muy divertida, porque algunos poetas de los que recitaban hacían mucha gracia, en un momento yo llegué a reírme. También fue muy interesante, por ejemplo, cuando una poeta explicó una historia muy triste que tuvo lugar en la Guerra Civil, de una familia escondida que su abuelo rescató, pero al día siguiente desaparecieron.

Me lo pasé muy bien»

Zakaria Rifi (3r ESO C)