ALUMNES DE 2n D’ESO VAN LLEGIR TEXTOS DE CREACIÓ PRÒPIA ALS ALUMNES DE 6È DE PRIMÀRIA DE LES ESCOLES PAU CASALS I DR. TRUETA

El dilluns 24 d’abril dotze alumnes de 2n d’ESO van anar a les escoles on havien cursat l’educació infantil i primària, el Col·legi Pau Casals i el Col·legi Dr. Trueta, per llegir dues redaccions cadascun que havien escrit a les classes de llengua. Els textos literaris tractaven temes com el pas de la primària a la secundària: els donaven consells, en primera persona, per afrontar l’institut i l’ESO. També, els van llegir instruccions per ser un bon alumne o un bon amic. Els alumnes de sisè de primària els van escoltar amb molta atenció, van aplaudir les creacions dels de 2n d’ESO i, al final, els van saludar i felicitar. Als nostres estudiants els va fer molta il·lusió anar a la seva anterior escola, entrar a les aules, que els han vist créixer, parlar amb els seus professors i saludar amics de primària. Va ser una trobada molt emocionant. Esperem tornar-la a repetir!

Més endavant l’Institut de Sales regalarà un llibre a les escoles Pau Casals i Dr. Trueta amb un recull de redaccions escrites pels nostres alumnes com a record d’aquesta trobada.

IMG-20170424-WA0010

Aquí teniu el comentari d’alguns dels estudiants de 2n d’ESO que van participar en aquesta iniciativa conjunta primària-secundària:

«Tornar a l’escola on vaig passar la meva infància, ha estat una activitat molt agradable on he pogut explicar la meva experiència del canvi a l’institut a nens que dins de poc temps també ho faran. M’ha emocionat llegir el meu escrit a nens de 6è de primària, m’han fet recordar quan jo era més petit i tots els bons moments a l’escola. A més a més un dels nens era el meu germà, cosa que m’ha emocionat encara més. També ha estat excitant tornar a veure professors amb els quals he anat perdent relació, tot i que no he perdut contacte amb alguns, ja que tinc un germà i una germana al centre. En tot moment m’he sentit a gust i respectat pels alumnes i professors, cosa que ha fet d’una petita activitat una gran experiència. »
Oriol Rosa, 2n ESO B (Dr. Trueta)

«Quan vam entrar a l’escola tot era molt diferent, havien fet uns quants canvis, però quasi tot era igual. Ens va semblar que l’escola era més petita, ja que nosaltres ens hem fet grans. Quan vam entrar a les aules em vaig emocionar perquè em venien molts rècords al cap. Després de llegir la redacció ens van deixar una mica de temps per veure la nostra antiga aula. Vam estar una estoneta xerrant amb el nostre antic professor i abans de tornar cap a l’institut ens vam trobar a la nostra professora de música i ens vam emocionar encara més. Finalment va ser l’hora del comiat, va ser una mica trist, però ja tornarem un altre dia a fer una visita.»
Amna Raheel, 2n ESO C (Pau Casals)

«La visita al Doctor Trueta ha sigut genial. M’ha encantat tornar a veure els meus antics mestres i companys i tornar a veure aquelles aules, que abans veia cada dia i ara no. Els grups de 6è que ens van escoltar llegir la redacció van ser molt agraïts i aplaudien després que cadascú llegís la seva redacció i, finalment, van venir a fer-nos una abraçada i un petó.»
Sofía Cañamero, 2n ESO C (Dr. Trueta)

«REGRESO A LA ESCUELA:
Haber tenido la oportunidad de ir a leer a los niños de 6º una redacción para darles ánimos ha sido muy emocionante. A pesar de que vaya cada día a la escuela a recoger a mis hermanas, hacía dos años que no entraba en las clases, y eso me ha hecho muy feliz. Al entrar en las clases notaba una sensación rara, era como si todo estuviera en miniatura. Me he sentido muy bien leyéndoles la redacción que había preparado para ellos. Al acabar todas las lecturas, Dani, mi antiguo tutor, y Pilar, la directora, me comentaron que antes hacía muchas faltas, y, en ese momento, verme ahí leyendo una redacción les había hecho sentir orgullosos. Para finalizar, saludé a la profesora de música. Para mí la música es algo más que unas notas escritas en un pentagrama, para mí es mi vida, es por lo que lucho cada día. Por eso de mayor quiero ser pianista. Mónica ha sido una de las profesoras que me ha apoyado para seguir adelante. Al entrar a la clase de música he recordado todos aquellos momentos que pasé, aquellos momentos únicos e inolvidables.
Me gustaría volver a repetir esta experiencia. Espero que esta actividad se siga realizando año tras año, para que todos los alumnos puedan vivir la misma experiencia que nosotros.»
Ainoa Fernández Camúñez, 2º ESO D (Pau Casals)

«Avui, 24 d’abril, alguns alumnes de l’Institut de Sales, i exalumnes del Pau Casals, hem anat a la nostra antiga escola per llegir unes redaccions escrites per nosaltres mateixos. Personalment crec que ha estat una experiència molt bonica, perquè feia temps que no havia estat allà i hem pogut veure la majoria de professors que abans ens feien classe i parlar amb ells. Quan he llegit la meva redacció m’he sentit nerviosa, però a la vegada a gust, pensant que tot un curs m’estava escoltant i que el tema del que estava parlant era interessant per a ells, que en un futur els serviria.»
Paula Márquez, 2n ESO A

«Avui hem tornat sis alumnes (Amna Raheel, Ainoa Fernández, Natalia Garrido, Paula Márquez, Lara Pérez i jo) al Pau Casals, l’escola on vam ser alumnes, per llegir les nostres redaccions seleccionades als alumnes de 6è de primària. Els alumnes han sigut molt respectuosos amb nosaltres. Tornar a les parets que ens han vist créixer i veure els nostres antics tutors ha estat molt emotiu, i alguns hem estat a punt de plorar. Ha sigut una visita enriquidora.»
Abel Pascual, 2n ESO C