Activitats de Sant Jordi amb el grup d’impuls a la lectura (ILEC)

La diada de Sant Jordi el grup de l’Impuls per la lectura (ILEC), cinquanta-un alumnes de 1r i 2n d’ESO , van preparar una activitat molt especial.
L’any 2014 és el 70è aniversari de la mort de l’autor d’El petit príncep, Antoine de Saint-Exupéry, i el 2013 fou el 70è aniversari de la publicació d’aquesta joia de la literatura universal.
Amb motiu d’aquesta commemoració, enmig d’un escenari inspirat en l’obra d’El petit príncep, que havien dissenyat i fet els alumnes de 4t d’ESO d’Educació visual i plàstica (al vestíbul de l’institut),  alguns membres de l’ILEC es van oferir voluntaris per fer una lectura dramatitzada d’uns fragments de la novel·la.
En acabar se’ls va obsequiar amb una rosa i es feu el sorteig d’El petit príncep (pop-up), amb il·lustracions desplegables. La guanyadora del conte va ser la Carla Elena.
Al dia següent, el 24 d’abril, l’Elena Cruz ens va obsequiar amb una exposició de nombroses edicions d’El petit príncep en llengües diferents, a la Biblioteca de l’institut. Els alumnes de l’ILEC van llegir-ne alguns fragments en distintes llengües i van intentar identificar l’idioma de cadascun dels llibres.
El divendres 25 d’abril van conèixer l’escriptora Maite Carranza, autora d’El clan de la loba, a la Biblioteca de Viladecans. La novel·lista els va fer una exposició sobre la preparació i la inspiració per escriure la trilogia sobre les bruixes. Va ser una trobada molt interessant, agradable i profitosa. Al final, els signà els llibres i es feu una fotografia amb el grup.
El 30 d’abril assistiren a la representació de Terra baixa a l’Atrium de Viladecans. El comportament dels alumnes va ser excel·lent.

Des d’aquest article els felicitem per la seva actitud i  participació positiva en totes les activitats relacionades amb la literatura i els llibres.

Si voleu veure com va anar, cliqueu la fotografia!