Setmana de la ciència: “Ciència en primera persona (FCRI)”

Els alumnes de 3r ESO dins del marc de la Setmana de la ciència en la matèria de Física i Química i com a projecte STEAM vam participar en una proposta anomenada “Ciència en primera persona” impulsat per la Fundació catalana per a la recerca i la innovació (FCRI). Aquesta proposta consistia en 4 reptes diferents i nosaltres vam triar dos d’aquests reptes: “Microgravetat” i “Hypatia I”.

Els alumnes han treballat a classe aquests reptes proposats per científics i científiques, han elaborat uns posters, presentacions, vídeos i maquetes per a la seva consecució. Aquests materials es van enviar prèviament per a una videoconferència que es va fer el dia 15 de novembre. En la videoconferència els científics i científiques comentaven els treballs enviats i visionaven els vídeos gravats per resoldre els reptes. Ens vam connectar des de les classes i vam quedar molt satisfets ja que tres dels nostres treballs van ser exposats en la videoconferència, juntament amb treballs d’alumnes d’altres centres de Catalunya.

Ens ha agradat molt l’experiència en participar en aquests reptes impulsats per la FCRI, estem satisfets dels resultats que hem obtingut i els coneixements que han adquirit els alumnes de la mà de científics/ques catalans que estan treballant en el seu dia a dia en la recerca.