MEDIAR ÉS CONVIURE

Segurament, alguna vegada a la nostra vida hem estat víctimes d’una baralla a l’institut. Una baralla d’aquelles que duren tot un pati i tothom s’ajunta per mirar-la. Una baralla on no fa falta picar per fer mal, sinó els insults. Potser les baralles han canviat, però podem dir que la gent és més pacífica? Hi ha moltes baralles a l’institut?

En els darrers anys a l’institut de Celrà han disminuït les baralles, i per això escric això. Per què ja no n’hi ha tantes? La resposta és molt senzilla: gràcies a la Mediació escolar. Sembla estrany que la Mediació pugui arribar a ajudar tanta gent, però cada dia es va fent més realitat. Tant professors com alumnes hi participen, i es duen a terme activitats que afavoreixen el respecte entre tots i també activitats on es treballa l’empatia per poder saber com se sent l’altra persona i poder arribar a un acord. La Mediació és més important del que ens pensem, ja que és essencial per sobreviure.

Penso que és molt important que els alumnes, i no només els professors, puguin ser capaços de solucionar conflictes a l’aula i al pati. És una mostra de responsabilitat i maduresa, però sobretot de convivència. Recordem que l’institut és un lloc on es va a aprendre i a respectar, no a barallar-se i a humiliar els altres.

Victoria Dávila Bernal