El passat dissabte 11 d’abril, alumnes de 2n i 4t d’ESO i 1r de Batxillerat del nostre centre van ser protagonistes a la 12a Fira “Ciència en equip”, celebrada a Girona. Aquest esdeveniment, organitzat pel Centre de Recursos Educatius del Gironès, reuneix centres de secundària i batxillerat de tota la demarcació per apropar el coneixement científic a la ciutadania.
Els nostres representants van captivar el públic amb una gran varietat d’experiments:
- 2n d’ESO: Van explorar la física de la matèria amb demostracions sobre la densitat de sòlids, líquids i gasos.
- 4t d’ESO: Van sorprendre els vianants amb reaccions químiques espectaculars i molt visuals.
- 1r de Batxillerat: Van presentar diverses experiències pràctiques centrades en el camp de l’òptica.
Més enllà de la pràctica científica, la jornada va ser una gran lliçó de divulgació. Els alumnes no només van executar els experiments, sinó que van haver d’explicar-ne el funcionament i els fonaments teòrics a totes les persones que s’acostaven a la nostra parada, treballant així la competència comunicativa.
Va ser una jornada fantàstica on l’alumnat va poder gaudir de la ciència fora de l’aula en un ambient lúdic i participatiu. Enhorabona a tots i totes per la vostra implicació!
Departament de Ciències Experimentals


