DIA INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES

“PETJADES LOCALS, IMPACTE GLOBAL”: 26 DE SETEMBRE, DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

Per iniciativa del Consell d’Europa i des de l’any 2011, cada 26 de setembre es celebra el Dia Europeu de les Llengües. Aquest any ens hem volgut sumar a la iniciativa amb activitats a classe promogudes pel Departament de Català, Castellà i Llengües estrangeres.

Convençuts que la diversitat lingüística és una eina per aconseguir una major comprensió i enriquiment intercultural, els alumnes i algun professor voluntari han volgut mostrar la diversitat lingüística del nostre centre tot gravant el lema d’enguany “Petjades locals, Impacte global” en les diferents llengües presents a l’Institut: Català, Italià, Euskera, Gallec/Portuguès, Romanès, Ucraïnès, Castellà, Francès, Xinès, Soninké, Asturià, Dàrija, Rus, Aragonès, Àrab i Anglès.

Podeu escoltar l’àudio en aquest enllaç:

ACTIVITATS D’AULA:

Els alumnes de 1r d’ESO han celebrat aquest Dia Europeu de les Llengües per completar els seus coneixements sobre les llengües del món, tema amb el qual han iniciat la matèria de Castellà a l’institut, posant-se a prova amb endevinalles proposades a la pàgina del Consell d’Europa (https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/es-ES/Default.aspx). Per exemple, havien d’endevinar les llengües que escoltaven i decidir si les afirmacions eren correctes o no.