Engaged in Equality: Trobada a Florència

Des del curs passat, participem en el projecte europeu Engaged in Equality, liderat per la Fundació Surt, junt amb dos instituts més de Catalunya i quatre països.

L’any passat es va dur a terme una formació per al professorat i quatre tallers de sensibilització a dues classes de 2n d’ESO. Aquest curs, els alumnes seleccionats de cada centre de Catalunya, han assistit a uns tallers específics per tal d’elaborar els vídeos que es van presentar a Florència així com un taller que portaran a terme a una classe de 1r d’ESO.

Del 14 al 16 de novembre ha tingut lloc la trobada internacional del projecte amb alumnat i professorat d’Itàlia, Eslovènia, Àustria, Xipre i Catalunya.

Surt es proposa contribuir a eliminar la violència masclista amb un projecte adreçat especialment a nois adolescents. Engaged in Equality –Challenging masculinities and engaging adolescent boys to end gender-based violence és una iniciativa europea liderada per l’entitat catalana que s’orienta a qüestionar la masculinitat hegemònica i a implicar els homes més joves en el repte d’acabar amb la violència contra les dones per raó de gènere. “Ens proposem contribuir a desarticular els rols de gènere tradicionals i, en concret, a superar la masculinitat hegemònica, impliar els nois adolescents en la lluita contra la violència masclista, i, en paral·lel, contribuir a empoderar noies adolescents per indentificar els riscos potencials de la masculinitat hegemònica i guanyar confiança per identificar i rebutjar comportaments abusius”, n’explica Alba Elvira, coordinadora del projecte.

Podeu llegir l’article sencer aquí.